Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hondius-risteilyalus saapuu Rotterdamissa desinfioitavaksi hantavirustapausten vuoksi. Laivalla oli aiemmin noin 150 matkustajaa ja miehistön jäsentä, mutta kaikki matkustajat on evakuoitu. Miehistöstä osa jää karanteeniin viranomaisten järjestämiin tiloihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hondius-risteilyalus saapuu Rotterdamissa desinfioitavaksi hantavirustapausten vuoksi. Laivalla oli aiemmin noin 150 matkustajaa ja miehistön jäsentä, mutta kaikki matkustajat on evakuoitu. Miehistöstä osa jää karanteeniin viranomaisten järjestämiin tiloihin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 05:13, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hondius-risteilyalus desinfioidaan Rotterdamissa.
Hondius-alus desinfioidaan Rotterdamissa
Hondius-risteilyalus saapuu nyt Rotterdamissa. Alus desinfioidaan hantavirustapausten takia. Laivalla oli aiemmin 150 matkustajaa. Kaikki matkustajat on evakuoitu. Osa miehistöstä jää karanteeniin.
Hondius-risteilyalus saapuu Rotterdamissa desinfioitavaksi hantavirustapausten vuoksi. Laivalla oli aiemmin noin 150 matkustajaa ja miehistön jäsentä, mutta kaikki matkustajat on evakuoitu. Miehistöstä osa jää karanteeniin viranomaisten järjestämiin tiloihin.
Hondius-aluksella matkustaneella kanadalaisella on todettu positiivinen hantavirustesti. Matkailija on ollut karanteenissa varotoimena mahdollisen tartunnan vuoksi. Hänen oireensa alkoivat kaksi päivää sitten, ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hondius, #Hantavirus
MV Hondius -aluksen matka päättyy desinfiointiin Rotterdamiin. Laivalla on vielä 25 miehistön jäsentä ja kaksi lääkintähenkilökuntaan kuuluvaa. Hantavirustapauksista on raportoitu useita, ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #Rotterdam
Maailman terveysjärjestö WHO pitää hantaviruksen maailmanlaajuista leviämisriskiä edelleen pienenä. Risteilyalus, jolla on raportoitu tartuntoja, saapuu Hollantiin tänään. Vaikka riski on kohtalainen, odotetaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #WHO, #Hantavirus
Maailman terveysjärjestö WHO on luokitellut ebolan kansainväliseksi terveysuhaksi. Tautiin liittyy merkittäviä epävarmuustekijöitä, ja se on aiheuttanut noin 90 kuolemaa Kongossa ja Ugandassa.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #WHO
Maailman terveysjärjestö WHO on luokitellut ebolan kansainväliseksi terveysuhaksi. Taudin epäillään aiheuttaneen noin 90 kuolemaa Kongossa ja Ugandassa, ja yli 300 ihmistä on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #WHO
Kanadassa on todettu hantavirustartunta yhdellä henkilöllä, joka palasi risteilyltä, jossa oli epidemia. Henkilö on ollut karanteenissa muiden risteilymatkustajien kanssa. Terveysviranomaiset ovat siirtäneet…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.