Nimipäivä:
Ossi, Ossian
22°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.


Suomi on maailman onnettomin urheilukansa

Aihesivu: Suomi on maailman onnettomin urheilukansa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Tutkija Jari Lämsä pohtii, miksi Suomi on maailman onnettomin urheilukansa. Vaikka suomalaiset ovat tyytyväisiä elämäänsä, huippu-urheilumenestys on ollut heikkoa verrattuna muihin Pohjoismaihin. Urheilu ei enää toimi kansaliikkeenä, jossa paikallistaso vaikuttaisi päätöksiin.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Tutkimukset
  • Päivitetty 18.5.2026 klo 02:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Tutkija Jari Lämsä pohtii, miksi Suomi on maailman onnettomin urheilukansa. Vaikka suomalaiset ovat tyytyväisiä elämäänsä, huippu-urheilumenestys on ollut heikkoa verrattuna muihin Pohjoismaihin. Urheilu ei enää toimi kansaliikkeenä, jossa paikallistaso vaikuttaisi päätöksiin.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 02:00, pääluokka Tutkimukset.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi on maailman onnettomin urheilukansa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 18.5.2026 klo 02:00.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Tutkimukset.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Suomi, #JariLämsä, #Urheilu.

Selkokielinen yhteenveto

Suomi on onnettomin urheilukansa

Tutkija Jari Lämsä sanoo, että Suomi on maailman onnettomin urheilukansa. Suomalaiset ovat kuitenkin tyytyväisiä elämäänsä. Huippu-urheilumenestys on ollut heikkoa verrattuna muihin Pohjoismaihin. Urheilu ei enää ole kansaliike, jossa paikallistaso voisi vaikuttaa päätöksiin.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.