Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turun kaupunginvaltuusto tekee tänään päätöksen raitiotien rakentamisesta. Raitiotie kulkee satamasta keskustan ja Kupittaan kautta Varissuolle, ja sen kustannukset ovat noin 465 miljoonaa euroa. Rakentaminen edellyttää valtionapua seuraavassa neuvottelukierroksessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turun kaupunginvaltuusto tekee tänään päätöksen raitiotien rakentamisesta. Raitiotie kulkee satamasta keskustan ja Kupittaan kautta Varissuolle, ja sen kustannukset ovat noin 465 miljoonaa euroa. Rakentaminen edellyttää valtionapua seuraavassa neuvottelukierroksessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.5.2026 klo 01:22, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turku päättää raitiotien rakentamisesta • Turku päättää raitiotien rakentamisesta.
Turku päättää raitiotiestä tänään
Turun kaupunginvaltuusto päättää tänään, rakennetaanko raitiotie. Raitiotie kulkee satamasta keskustan ja Kupittaan kautta Varissuolle. Sen kustannukset ovat noin 465 miljoonaa euroa. Rakentaminen tarvitsee valtionapua, joka on tärkeä osa hanketta.
Turun kaupunginvaltuusto tekee tänään päätöksen raitiotien rakentamisesta. Raitiotie kulkee satamasta keskustan ja Kupittaan kautta Varissuolle, ja sen kustannukset ovat noin 465 miljoonaa euroa. Rakentaminen edellyttää valtionapua seuraavassa neuvottelukierroksessa.
Turun kaupunginvaltuusto tekee tänään päätöksen raitiotien rakentamisesta. Raitiotie kulkee satamasta keskustan ja Kupittaan kautta Varissuolle, ja sen pituus on 12 kilometriä. Kustannukset ovat noin 465 miljoonaa euroa, ja…
Turun kaupunginvaltuusto kokoontuu päättämään raitiotien rakentamisesta maanantaina 18. toukokuuta. Kokous alkaa kello 17.30, ja sitä voi seurata suorana. Kaupungin asukkaat voivat osallistua…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Raitiotie
Turun kaupunginvaltuusto päättää maanantaina raitiovaunujen mahdollisesta paluusta yli 50 vuoden tauon jälkeen. Virkajohto esittää raitiotien rakentamista, ja äänestys tulee olemaan tiukka. Valtuuston…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Kaupunginvaltuusto
Drooniuhka häiritsi aamuliikennettä pääkaupunkiseudulla, mikä johti jopa 400 bussivuoron perumiseen. Kuljettajat pysyivät kotona vaaratiedotteen vuoksi, ja kymmenen prosenttia aamuruuhkan vuoroista jäi ajamatta.…
Liikenne
Finnair joutui perumaan 23 lentoaan drooniuhan takia, mikä vaikutti 2600 matkustajan matkasuunnitelmiin. Uudenmaan ilmatila suljettiin perjantaina aamuyöllä, ja lentoliikenne Helsinki-Vantaalla pysähtyi useaksi…
Liikenne
Uudellamaalla annettu droonivaroitus aiheutti hämmennystä kansalaisten keskuudessa. Monet eivät olleet varmoja, onko Suomea uhkaamassa todellinen vaara ja mistä se mahdollisesti johtuu. Tilannetta…
Liikenne
Ilmajoella tapahtui torstai-iltana vakava liikenneonnettomuus, jossa loukkaantui neljä alaikäistä. 17-vuotias kuljettaja ja kolme matkustajaa, joista kaksi oli 17-vuotiaita ja yksi 16-vuotias, vietiin…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.