Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Puolustusvaliokunta käsittelee drooniuhkaa

Aihesivu: Puolustusvaliokunta käsittelee drooniuhkaa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Eduskunnan puolustusvaliokunta kokoontuu tiistaina tarkastelemaan viime viikon drooniuhkaa. Kokouksessa keskustellaan uhasta, vaaratiedottamisesta ja Venäjän hyökkäyssodan viimeaikaisista tapahtumista. Mukana ovat puolustusministeri, sisäministeri ja Ilmavoimien komentaja.

  • 8 juttua
  • 8 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 17.5.2026 klo 21:38
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Eduskunnan puolustusvaliokunta kokoontuu tiistaina tarkastelemaan viime viikon drooniuhkaa. Kokouksessa keskustellaan uhasta, vaaratiedottamisesta ja Venäjän hyökkäyssodan viimeaikaisista tapahtumista. Mukana ovat puolustusministeri, sisäministeri ja Ilmavoimien komentaja.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 21:38, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Puolustusvaliokunta käsittelee drooniuhkaa • Puolustusvaliokunta käsittelee drooniuhkaa ja vaaratiedottamista tiistaina • Puolustusvaliokunta käsittelee drooniuhkaa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.5.2026 klo 21:38.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Puolustusvaliokunta, #HeikkiAutto, #AnttiHäkkänen.

Selkokielinen yhteenveto

Puolustusvaliokunta käsittelee drooniuhkaa

Puolustusvaliokunta kokoontuu tiistaina. Siellä keskustellaan viime viikon drooniuhasta. Kokouksessa ovat mukana puolustusministeri, sisäministeri ja Ilmavoimien komentaja. He puhuvat myös Venäjän sodasta ja vaaratiedottamisesta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.