Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi keräsi Euroviisuissa yhteensä 279 pistettä, joista 141 tuli raadeilta. Naapurimaat, kuten Viro ja Ruotsi, antoivat Suomelle täydet 12 pistettä, mutta Suomi ei palkinnut Ruotsia vastaavasti. Bulgarian Dara voitti kilpailun kappaleellaan Bangaranga, vaikka Suomelle oli povattu voittoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi keräsi Euroviisuissa yhteensä 279 pistettä, joista 141 tuli raadeilta. Naapurimaat, kuten Viro ja Ruotsi, antoivat Suomelle täydet 12 pistettä, mutta Suomi ei palkinnut Ruotsia vastaavasti. Bulgarian Dara voitti kilpailun kappaleellaan Bangaranga, vaikka Suomelle oli povattu voittoa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 20:37, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi sai eniten pisteitä naapurimaista.
Suomi sai paljon pisteitä naapurimaista
Suomi sai Euroviisuissa 279 pistettä. Eniten pisteitä tuli naapurimaista, kuten Virolta ja Ruotsilta. Suomi antoi kuitenkin Ruotsille nollapisteet. Voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga.
Suomi keräsi Euroviisuissa yhteensä 279 pistettä, joista 141 tuli raadeilta. Naapurimaat, kuten Viro ja Ruotsi, antoivat Suomelle täydet 12 pistettä, mutta Suomi ei palkinnut Ruotsia vastaavasti. Bulgarian Dara…
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomi sijoittui Euroviisuissa kuudenneksi, vaikka oli ennakkosuosikki. Asiantuntija Anna Muurinen arvioi, että Bulgaria voitti kilpailun nuoren yleisön puhutteleminen ansiosta. Hän pitää Suomen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Suomi
Euroviisujen lopputulos on aiheuttanut vilkasta keskustelua sosiaalisessa mediassa. Suomi sijoittui kuudenneksi, mikä yllätti monet fanit, erityisesti kun Bulgaria voitti. Kommentoijat toivovat, että…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Suomi
Suomen raati arvioi Euroviisujen finaalissa ja antoi täydet 12 pistettä Ranskalle. Bulgarian esitys jäi ilman pisteitä, vaikka se voitti kilpailun. Raatiin kuului…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.