Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turun kaupunginvaltuusto päättää maanantaina raitiovaunujen mahdollisesta paluusta yli 50 vuoden tauon jälkeen. Virkajohto esittää raitiotien rakentamista, ja äänestys tulee olemaan tiukka. Valtuuston kokouksessa puheenvuorot rajoitetaan viiteen minuuttiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turun kaupunginvaltuusto päättää maanantaina raitiovaunujen mahdollisesta paluusta yli 50 vuoden tauon jälkeen. Virkajohto esittää raitiotien rakentamista, ja äänestys tulee olemaan tiukka. Valtuuston kokouksessa puheenvuorot rajoitetaan viiteen minuuttiin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 20:25, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Turku päättää raitiovaunujen paluusta • Turku päättää raitiotiestä.
Turku päättää raitiovaunuista
Turun kaupunginvaltuusto päättää maanantaina, palaavatko raitiovaunut kaupunkiin. Raitiovaunujen paluu olisi ensimmäinen kerta yli 50 vuoteen. Valtuuston kokouksessa puheenvuorot ovat viisi minuuttia. Äänestys tulee olemaan hyvin tiukka.
Turun kaupunginvaltuusto päättää maanantaina raitiovaunujen mahdollisesta paluusta yli 50 vuoden tauon jälkeen. Virkajohto esittää raitiotien rakentamista, ja äänestys tulee olemaan tiukka. Valtuuston kokouksessa puheenvuorot rajoitetaan viiteen minuuttiin.
Turun valtuuston kokouksessa maanantaina käsitellään raitiotien rakentamista. Vasemmistoliitto ja Perussuomalaiset esittivät omia linjauksiaan asiasta kevätkokouksissaan. Päätös vaikuttaa kaupungin liikennejärjestelyihin tulevaisuudessa.
Turun kaupunginvaltuusto kokoontuu päättämään raitiotien rakentamisesta maanantaina 18. toukokuuta. Kokous alkaa kello 17.30, ja sitä voi seurata suorana. Kaupungin asukkaat voivat osallistua…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Turku, #Raitiotie
Drooniuhka häiritsi aamuliikennettä pääkaupunkiseudulla, mikä johti jopa 400 bussivuoron perumiseen. Kuljettajat pysyivät kotona vaaratiedotteen vuoksi, ja kymmenen prosenttia aamuruuhkan vuoroista jäi ajamatta.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenne
Finnair joutui perumaan 23 lentoaan drooniuhan takia, mikä vaikutti 2600 matkustajan matkasuunnitelmiin. Uudenmaan ilmatila suljettiin perjantaina aamuyöllä, ja lentoliikenne Helsinki-Vantaalla pysähtyi useaksi…
Liikenne
Uudellamaalla annettu droonivaroitus aiheutti hämmennystä kansalaisten keskuudessa. Monet eivät olleet varmoja, onko Suomea uhkaamassa todellinen vaara ja mistä se mahdollisesti johtuu. Tilannetta…
Liikenne
Ilmajoella tapahtui torstai-iltana vakava liikenneonnettomuus, jossa loukkaantui neljä alaikäistä. 17-vuotias kuljettaja ja kolme matkustajaa, joista kaksi oli 17-vuotiaita ja yksi 16-vuotias, vietiin…
Liikenne
Hätäkeskuslaitoksen 112 Suomi -sovelluksessa ilmeni ongelmia drooniuhan aikana perjantaina. Käyttäjät raportoivat, etteivät he saaneet ilmoituksia vaaratiedotteista ajoissa, ja jotkut saivat tiedot vasta…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.