Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


Moskovassa sammutetaan suuri tulipalo

Aihesivu: Moskovassa sammutetaan suuri tulipalo

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Moskovassa on syttynyt tulipalo, joka on levinnyt yli 300 neliömetrin alueelle. Palo on saanut alkunsa lähellä Tšerkizovskajan metroasemaa, ja alueella palaa varastoituja rakennusmateriaaleja. Pelastusyksiköt ovat saaneet tulipalon hallintaan, mutta se on aiheuttanut ruuhkaa alueella.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 17.5.2026 klo 18:26
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Moskovassa on syttynyt tulipalo, joka on levinnyt yli 300 neliömetrin alueelle. Palo on saanut alkunsa lähellä Tšerkizovskajan metroasemaa, ja alueella palaa varastoituja rakennusmateriaaleja. Pelastusyksiköt ovat saaneet tulipalon hallintaan, mutta se on aiheuttanut ruuhkaa alueella.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 18:26, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Moskovassa sammutetaan suuri tulipalo • Moskovassa on suuri tulipalo.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.5.2026 klo 18:26.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Tšerkizovskaja, #Moskova, #Tulipalo.

Selkokielinen yhteenveto

Moskovassa on iso tulipalo

Moskovassa on syttynyt iso tulipalo. Palo on levinnyt yli 300 neliömetrin alueelle. Se on syttynyt lähellä Tšerkizovskajan metroasemaa. Pelastajat ovat saaneet tulipalon hallintaan. Palo on aiheuttanut ruuhkaa alueelle.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.