Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Saksassa tapahtui suuri poliisioperaatio, kun tiikeri pakeni aitauksestaan ja hyökkäsi hoitajan avustajan kimppuun. Tiikeri, joka kuului entiselle sirkusesiintyjälle Carmen Zanderille, saatiin kiinni viljelypalstalta, jossa se lopetettiin poliisin toimesta. Avustaja loukkaantui lievästi ja on sairaalahoidossa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Saksassa tapahtui suuri poliisioperaatio, kun tiikeri pakeni aitauksestaan ja hyökkäsi hoitajan avustajan kimppuun. Tiikeri, joka kuului entiselle sirkusesiintyjälle Carmen Zanderille, saatiin kiinni viljelypalstalta, jossa se lopetettiin poliisin toimesta. Avustaja loukkaantui lievästi ja on sairaalahoidossa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 19:15, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tiikeri karannut Saksassa, poliisi ampui sen • Tiikeri karkasi Saksassa ja hyökkäsi • Tiikeri karkasi Saksassa, yksi loukkaantui.
Tiikeri pakeni aitauksestaan Saksassa
Saksassa tiikeri pääsi pakoon aitauksestaan ja hyökkäsi hoitajan avustajan kimppuun. Tiikeri kuului Carmen Zanderille, joka on entinen sirkusesiintyjä. Poliisi jahtasi tiikeriä, joka ehti olla pakomatkalla vain puoli tuntia. Tiikeri lopetettiin viljelypalstalla, ja avustaja loukkaantui lievästi.
Saksassa tapahtui suuri poliisioperaatio, kun tiikeri pakeni aitauksestaan ja hyökkäsi hoitajan avustajan kimppuun. Tiikeri, joka kuului entiselle sirkusesiintyjälle Carmen Zanderille, saatiin kiinni viljelypalstalta, jossa se lopetettiin poliisin toimesta.…
Saksassa tiikeri pääsi pakoon aitauksestaan ja hyökkäsi ihmisen kimppuun. Hyökkäyksessä yksi henkilö loukkaantui, mutta vammat eivät olleet vakavia. Poliisi ampui tiikerin kuoliaaksi tilanteen päätyttyä.
Saksassa Leipzigissä tiikeri karkasi aitauksestaan, mikä johti laajaan poliisioperaatioon. Loukkaantunut henkilö on tiikeriä kesyttäjän avustaja ja hänet on viety sairaalaan lievien vammojen vuoksi. Poliisi ampui karkulaisen, ja alueella…
Leipzigissa Saksassa tiikeri on karannut esityksen aikana, ja yksi henkilö on loukkaantunut. Poliisi on ampunut eläintä tilanteen rauhoittamiseksi. Tiikeri kuuluu eläinkouluttaja Carmen Zanderille.
Leipzigissa Saksassa tiikeri on karannut, ja yksi ihminen on loukkaantunut. Poliisi on ampunut tiikeriä tilanteen rauhoittamiseksi. Tiikeri kuuluu eläinkouluttaja Carmen Zanderille, joka tunnetaan nimellä 'Tiikerikuningatar'.
Kolme suomalaista luolasukeltajaa on saapunut Malediiveille etsimään kadonneiden italialaissukeltajien ruumiita. Suomalaissukeltajat ovat osa kansainvälistä sukellusturvallisuusryhmää, joka sai kutsun avuksi etsintöihin. Yhteensä viisi…
Ulkomaat
Latviassa on annettu vaaratiedote mahdollisesta uhasta ilmatilassa. Tiedote on lähetetty muun muassa matkapuhelimiin, ja Latvian asevoimat ilmoittavat Naton koneiden olevan valmiustilassa.
Ulkomaat
Felicien Kabuga, yksi Ruandan kansanmurhan epäillyistä, on kuollut Haagissa. Hänet pidätettiin vuonna 2020 ja hänen oikeudenkäyntinsä alkoi syksyllä 2022, mutta se lykättiin…
Ulkomaat
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi…
Ulkomaat
Perjantaina Uudellemaalle suuntautuneet droonit tulivat Venäjän alueelta, mutta ne eivät päätyneet Suomeen. Puolustusvoimien mukaan droonit liittyivät Ukrainan operaatioihin Venäjää vastaan. Aamulla todettiin,…
Ulkomaat
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.