Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroviisujen lopputulos on aiheuttanut vilkasta keskustelua sosiaalisessa mediassa. Suomi sijoittui kuudenneksi, mikä yllätti monet fanit, erityisesti kun Bulgaria voitti. Kommentoijat toivovat, että Suomi jatkaa suomenkielisten kappaleiden lähettämistä kilpailuun.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroviisujen lopputulos on aiheuttanut vilkasta keskustelua sosiaalisessa mediassa. Suomi sijoittui kuudenneksi, mikä yllätti monet fanit, erityisesti kun Bulgaria voitti. Kommentoijat toivovat, että Suomi jatkaa suomenkielisten kappaleiden lähettämistä kilpailuun.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 15:30, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euroviisujen tulos herättää keskustelua.
Euroviisut herättävät keskustelua
Euroviisujen tulos on saanut ihmiset puhumaan. Suomi sai kuudennen sijan, mikä yllätti monet. Bulgaria voitti kilpailun, ja monet fanit kommentoivat asiaa sosiaalisessa mediassa. He toivovat, että Suomi lähettää jatkossakin suomenkielisiä kappaleita.
Euroviisujen lopputulos on aiheuttanut vilkasta keskustelua sosiaalisessa mediassa. Suomi sijoittui kuudenneksi, mikä yllätti monet fanit, erityisesti kun Bulgaria voitti. Kommentoijat toivovat, että Suomi jatkaa suomenkielisten kappaleiden lähettämistä kilpailuun.
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomi sijoittui Euroviisuissa kuudenneksi, vaikka oli ennakkosuosikki. Asiantuntija Anna Muurinen arvioi, että Bulgaria voitti kilpailun nuoren yleisön puhutteleminen ansiosta. Hän pitää Suomen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Suomi
Suomen raati arvioi Euroviisujen finaalissa ja antoi täydet 12 pistettä Ranskalle. Bulgarian esitys jäi ilman pisteitä, vaikka se voitti kilpailun. Raatiin kuului…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Euroviisujen finaali päättyi tiukkaan kilpailuun, jossa Bulgaria voitti 516 pisteellä. Suomi sijoittui kuudenneksi Liekinheitin-kappaleellaan, saaden yhteensä 279 pistettä. Israel sijoittui toiseksi 343…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.