Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi 279 pisteellä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi 279 pisteellä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 14:24, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Iltalehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Bulgaria voitti Euroviisut 2023 • Bulgaria voitti Euroviisut • Bulgaria voitti Euroviisut 2023.
Bulgaria voitti Euroviisut
Euroviisuissa Bulgaria voitti. Se sai yhteensä 516 pistettä. Israel tuli toiseksi 343 pisteellä ja Romania kolmanneksi 296 pisteellä. Suomi oli kuudes 279 pisteellä.
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria, joka sai yhteensä 516 pistettä. Toiseksi sijoittui Israel 343 pisteellä ja kolmanneksi Romania 296 pisteellä. Suomi päätyi kuudenneksi 279 pisteellä.
Bulgarian voitto Euroviisuissa Wienissä yllätti asiantuntijat. Anna Muurinen piti voittoa suurena yllätyksenä, sillä Bulgaria ei ollut ennakkosuosikkien joukossa. Hän uskoo, että nuoret äänestäjät saattoivat vaikuttaa voittoon.
Euroviisuissa voitto meni Bulgariaan, joka sai eniten ääniä sekä asiantuntijoilta että yleisöltä. Bulgarian esitys, Daran esittämä "Bangaranga", keräsi yhteensä 516 pistettä. Suomi sijoittui kuudenneksi 279 pisteellä, saaden täydet…
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Euroviisujen finaali päättyi tiukkaan kilpailuun, jossa Bulgaria voitti 516 pisteellä. Suomi sijoittui kuudenneksi Liekinheitin-kappaleellaan, saaden yhteensä 279 pistettä. Israel sijoittui toiseksi 343…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomi sai Euroviisujen finaalissa yhteensä 279 pistettä. Ammattilaisraadeilta Suomi sai 141 pistettä, joista Viro ja Ruotsi antoivat molemmat 12 pistettä. Yleisöltä Suomi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Suomi, #Euroviisut
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen saavuttivat kuudennen sijan Euroviisuissa. Lampenius lentää suoraan Ruotsiin, kun taas Parkkonen saapuu Suomeen sunnuntai-iltana. Kaksikko oli vahva…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.