Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroviisuissa kuudenneksi sijoittuneet Pete Parkkonen ja Linda Lampenius eivät ole pettyneitä tulokseensa. Kaksikko kuvailee oloaan onnelliseksi ja korostaa, että voitto ei ollut tärkein asia. Heidän suomenkielinen kappaleensa on saanut miljoona striimiä finaalipäivän aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroviisuissa kuudenneksi sijoittuneet Pete Parkkonen ja Linda Lampenius eivät ole pettyneitä tulokseensa. Kaksikko kuvailee oloaan onnelliseksi ja korostaa, että voitto ei ollut tärkein asia. Heidän suomenkielinen kappaleensa on saanut miljoona striimiä finaalipäivän aikana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 12:51, pääluokka Jutut ja juorut.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pete Parkkonen ja Linda Lampenius onnellisia • Lampenius ja Parkkonen sijoittuivat kuudenneksi.
Pete Parkkonen ja Linda Lampenius onnellisia
Pete Parkkonen ja Linda Lampenius edustivat Suomea Euroviisuissa. He sijoittuivat kuudenneksi, mutta eivät ole pettyneitä. Kaksikko sanoo, että heillä on onnellinen olo. Heidän kappaleensa sai miljoona striimiä finaalipäivänä.
Euroviisuissa kuudenneksi sijoittuneet Pete Parkkonen ja Linda Lampenius eivät ole pettyneitä tulokseensa. Kaksikko kuvailee oloaan onnelliseksi ja korostaa, että voitto ei ollut tärkein asia. Heidän suomenkielinen kappaleensa on…
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen saavuttivat kuudennen sijan Euroviisuissa. Lampenius lentää suoraan Ruotsiin, kun taas Parkkonen saapuu Suomeen sunnuntai-iltana. Kaksikko oli vahva ennakkosuosikki, mutta kilpailun voitti Bulgaria.
Linda Lampenius kertoo, että hänen lapsensa rakastavat Pete Parkkosta ja ovat antaneet tälle lempinimen. Median kiinnostus pariskuntaa kohtaan on ollut suurta, ja…
Jutut ja juorut • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Linda Lampenius toivoo ruotsalaisten äänestävän Suomea Euroviisuissa. Hän vitsaili haastattelussa, että muuten hän ottaa suomalaisen puukon mukaansa. Lampenius ja Pete Parkkonen ovat…
Jutut ja juorut • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #Euroviisut
Pete Parkkosen vanhemmat ovat Itävallassa kannustamassa poikaansa Euroviisuissa. He ovat valmistautuneet kilpailuun huolellisesti, sillä aiemmin heiltä on jäänyt Euroviisut näkemättä sähkönkatkon vuoksi.…
Jutut ja juorut • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Ruotsalaiset mediat ovat ylistäneet Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen viisuesitystä. Dagens Nyheterin toimittaja ehdottaa, että Lampenius voitaisiin omia Ruotsille, jos maan oma…
Jutut ja juorut • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Laulaja Pete Parkkonen tienasi vuonna 2023 yhteensä 197 424 euroa, mutta joutui maksamaan 11 971 euroa jäännösveroa. Hänen tulonsa ovat vaihdelleet vuosittain,…
Jutut ja juorut • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esittelivät itsensä Euroviisujen avajaisissa. Parkkonen kuvasi esitystään 200 prosenttia paremmaksi kuin aiemmin. Hän myös puhui viulupäätöksestä, joka…
Jutut ja juorut • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #LindaLampenius
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.