Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Timmy-valas, joka eksyi Saksaan, on löytynyt kuolleena Tanskan rannalta. Tanskalaisviranomaiset vahvistivat löydön, ja valasta oli seurattu sen matkaa kevään aikana. Timmy oli aiemmin jäänyt kiinni hiekkasärkkään ja sen pelastamiseen oli tehty useita operaatioita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Timmy-valas, joka eksyi Saksaan, on löytynyt kuolleena Tanskan rannalta. Tanskalaisviranomaiset vahvistivat löydön, ja valasta oli seurattu sen matkaa kevään aikana. Timmy oli aiemmin jäänyt kiinni hiekkasärkkään ja sen pelastamiseen oli tehty useita operaatioita.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 11:15, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Iltalehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Timmy-valas löytyi kuolleena Tanskasta • Timmy-valas on kuollut Tanskassa • Tanskassa kuollut Timmy-valas herätti huomiota.
Timmy-valas löytyi Tanskasta kuolleena
Timmy-valas on löytynyt kuolleena Tanskan rannalta. Se oli eksynyt Saksaan ja sen matkaa seurattiin keväällä. Timmy jäi kiinni hiekkasärkkään ja pelastamiseen tehtiin monta yritystä. Valas vapautettiin Tanskan lähellä, mutta se kuoli myöhemmin.
Timmy-valas, joka eksyi Saksaan, on löytynyt kuolleena Tanskan rannalta. Tanskalaisviranomaiset vahvistivat löydön, ja valasta oli seurattu sen matkaa kevään aikana. Timmy oli aiemmin jäänyt kiinni hiekkasärkkään ja sen…
Tanskan viranomaiset ovat vahvistaneet ryhävalas Timmyn kuoleman. Valas löydettiin Anholtin saarelta, ja sen selässä ollut seurantalaite vahvisti sen henkilöllisyyden. Timmy tuli tunnetuksi pelastusoperaatiostaan, mutta sen terveydentila herätti huolta…
Tanskassa on löydetty kuollut Timmy-niminen valas, joka oli saanut paljon julkisuutta. Valas jäi useaan otteeseen jumiin hiekkasärkkään Itämeren rannikolla. Vaikka se pääsi irti, se kuljetettiin lopulta Tanskan rannikolle…
Tanskassa on löydetty kuollut Timmy-niminen valas, joka oli saanut paljon huomiota mediassa. Valas oli aiemmin jäänyt kiinni hiekkasärkkään Itämeren rannikolla ja vapautettu sen jälkeen. Viranomaiset vahvistavat valaan kuoleman.
Tanskassa on löydetty kuollut Timmy-niminen valas, joka oli saanut runsaasti mediahuomiota. Valas oli aiemmin jäänyt kiinni hiekkasärkkään Itämeren rannikolla ja oli useaan otteeseen jumittunut. Lopulta se kuljetettiin Tanskan…
Tanskalaissaaren edustalta on löytynyt kuollut valas, joka saattaa olla Timmy. Valas on ollut pitkään Itämeren rannikolla ja sen viimeinen havainto tehtiin toukokuussa.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Timmy, #Tanska
Timmy-ryhävalas on kuollut Itämeressä, vahvistaa Tanskan ympäristönsuojeluvirasto. Valasta yritettiin pelastaa useita kertoja, mutta se jäi toistuvasti jumiin mataliin vesiin. Timmy oli saanut…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Timmy, #Ryhävalas
Itämerellä liikkunut Timmy-ryhävalas on kuollut. Tanskan ympäristönsuojeluvirasto vahvisti asian GPS-lähettimen avulla. Valasta yritettiin pelastaa useaan otteeseen, mutta se jäi toistuvasti jumiin.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Timmy, #Ryhävalas
Kattegatin edustalta on löytynyt kuollut valas, joka saattaa olla Timmy-ryhävalas. Valas oli aiemmin autettu takaisin vapauteen, mutta sen kunto heikkeni. Viranomaiset tutkivat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Timmy, #Ryhävalas
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalkaan oli jäänyt kiinni pyyntirauta. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti eläimelle suurta kipua, mikä johti lopettamispäätökseen. Poliisi on myös…
Luonto ja ympäristö
Utsjoella on alkanut yötön yö, jolloin aurinko paistaa yhtäjaksoisesti yli kaksi kuukautta. Tänä aikana aurinko ei laske horisontin alapuolelle. Seuraava pimeä yö…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.