Nimipäivä:
Seppo
14°C Helsinki

Ukrainan drooni-iskut aiheuttavat kuolemia Venäjällä

Aihesivu: Ukrainan drooni-iskut aiheuttavat kuolemia Venäjällä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Venäjä raportoi, että viime yönä yli 500 ukrainalaista droonia torjuttiin. Drooni-iskujen seurauksena neljä ihmistä kuoli, joista kolme Moskovassa ja yksi Belgorodissa. Venäjä ja Ukraina ovat viime aikoina vaihtaneet iskuja ja vankienvaihtoja.

  • 4 juttua
  • 4 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 17.5.2026 klo 09:54
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Venäjä raportoi, että viime yönä yli 500 ukrainalaista droonia torjuttiin. Drooni-iskujen seurauksena neljä ihmistä kuoli, joista kolme Moskovassa ja yksi Belgorodissa. Venäjä ja Ukraina ovat viime aikoina vaihtaneet iskuja ja vankienvaihtoja.

Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 09:54, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilkka-Pohjalainen, Maaseudun Tulevaisuus.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukrainan drooni-iskut aiheuttavat kuolemia Venäjällä • Venäjä torjui yli 550 ukrainalaista droonia • Venäjä torjui yli 550 droonia yön aikana.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.5.2026 klo 09:54.
  • Koosteessa on nyt 4 juttua 4 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ukraina, #Venäjä, #Drooni.

Selkokielinen yhteenveto

Ukrainan droonit iskivät Venäjälle

Venäjä kertoi, että se torjui viime yönä yli 500 ukrainalaista droonia. Drooni-iskujen takia neljä ihmistä kuoli. Kolme heistä kuoli Moskovassa ja yksi Belgorodissa. Venäjä ja Ukraina ovat iskeneet toisiinsa viime aikoina.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.