Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
18-vuotias Lisa Toppinen on saanut huomiota taitavasti valmistamistaan minikokoisista figuureista. Hänen luovuutensa sai alkunsa muovailuvahasta, jota hän on käyttänyt lapsuudestaan asti. Toppinen käyttää erilaisia työkaluja, kuten pastakonetta, figuurien valmistamiseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
18-vuotias Lisa Toppinen on saanut huomiota taitavasti valmistamistaan minikokoisista figuureista. Hänen luovuutensa sai alkunsa muovailuvahasta, jota hän on käyttänyt lapsuudestaan asti. Toppinen käyttää erilaisia työkaluja, kuten pastakonetta, figuurien valmistamiseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 08:30, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lisa Toppinen tekee minihahmoja.
Lisa Toppinen tekee minihahmoja
18-vuotias Lisa Toppinen tekee kauniita minikokoisia hahmoja. Hän on aloittanut muovailuvahasta, jota hän käytti lapsena. Lisa käyttää erilaisia työkaluja, kuten pastakonetta, figuurien tekemiseen. Hänen taidokkaat hahmonsa ovat saaneet paljon huomiota.
18-vuotias Lisa Toppinen on saanut huomiota taitavasti valmistamistaan minikokoisista figuureista. Hänen luovuutensa sai alkunsa muovailuvahasta, jota hän on käyttänyt lapsuudestaan asti. Toppinen käyttää erilaisia työkaluja, kuten pastakonetta, figuurien…
Euroviisuissa voiton vei Bulgaria kappaleellaan Bangaranga, joka sai 516 pistettä. Suomi, ennakkosuosikki Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleella Liekinheitin, jäi kuudenneksi. Sosiaalisessa…
Kulttuuri
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri
Suomi sai Euroviisujen finaalissa yhteensä 279 pistettä. Ammattilaisraadeilta Suomi sai 141 pistettä, joista Viro ja Ruotsi antoivat molemmat 12 pistettä. Yleisöltä Suomi…
Kulttuuri
Ilkka Vuojalan tuore pilapiirros on nyt julkaistu. Teos käsittelee ajankohtaisia aiheita ja herättää keskustelua. Vuojalan tyyli on saanut paljon huomiota ja kiitosta.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Helsinki Priden ohjelmistosta on vetäytynyt useita tapahtumajärjestäjiä esteettömyysvaatimusten vuoksi. Ensimmäistä kertaa tapahtuma vaatii, että kaikki tilat ovat täysin esteettömiä, mutta järjestäjät eivät…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.