Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Viro ja Ruotsi antoivat Suomelle 12 pistettä

Aihesivu: Viro ja Ruotsi antoivat Suomelle 12 pistettä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Suomi sai Euroviisujen finaalissa yhteensä 279 pistettä. Ammattilaisraadeilta Suomi sai 141 pistettä, joista Viro ja Ruotsi antoivat molemmat 12 pistettä. Yleisöltä Suomi sai 138 pistettä, ja myös yleisöäänissä Viro ja Ruotsi olivat suurimmat tukijat.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Kulttuuri
  • Päivitetty 17.5.2026 klo 07:06
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Suomi sai Euroviisujen finaalissa yhteensä 279 pistettä. Ammattilaisraadeilta Suomi sai 141 pistettä, joista Viro ja Ruotsi antoivat molemmat 12 pistettä. Yleisöltä Suomi sai 138 pistettä, ja myös yleisöäänissä Viro ja Ruotsi olivat suurimmat tukijat.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 07:06, pääluokka Kulttuuri.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viro ja Ruotsi antoivat Suomelle 12 pistettä • Suomi sai Euroviisuissa 279 pistettä • Viro ja Ruotsi antoivat Suomelle 12 pistettä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.5.2026 klo 07:06.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kulttuuri.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Suomi, #Euroviisut, #Viro.

Selkokielinen yhteenveto

Viro ja Ruotsi antoivat Suomelle pisteitä

Suomi sai Euroviisuissa yhteensä 279 pistettä. Ammattilaisraadeilta Suomi sai 141 pistettä. Viro ja Ruotsi antoivat molemmat 12 pistettä. Yleisöltä Suomi sai 138 pistettä, ja myös siellä Viro ja Ruotsi tukivat Suomea.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.