Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingissä alle 15-vuotiaiden väkivaltarikokset ovat lisääntyneet merkittävästi. Nuoret kertovat, että ilmiö vaikuttaa heidän arkeensa ja herättää huolta vanhempien keskuudessa. Erityisesti kuudella alueella on syytä olla valppaana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingissä alle 15-vuotiaiden väkivaltarikokset ovat lisääntyneet merkittävästi. Nuoret kertovat, että ilmiö vaikuttaa heidän arkeensa ja herättää huolta vanhempien keskuudessa. Erityisesti kuudella alueella on syytä olla valppaana.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 06:00, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuorten väkivalta Helsingissä kasvaa.
Nuorten väkivalta Helsingissä kasvaa
Helsingissä nuorten väkivalta on lisääntynyt. Alle 15-vuotiaat tekevät yhä enemmän väkivaltarikoksia. Nuoret kertovat, että tämä vaikuttaa heidän elämäänsä. Vanhemmat miettivät, voiko lapsia päästää yksin ulos. Kuudella alueella on erityisen tärkeää olla varovainen.
Helsingissä alle 15-vuotiaiden väkivaltarikokset ovat lisääntyneet merkittävästi. Nuoret kertovat, että ilmiö vaikuttaa heidän arkeensa ja herättää huolta vanhempien keskuudessa. Erityisesti kuudella alueella on syytä olla valppaana.
Helsingin Alppiharjussa syttyi lauantaina keskisuuri rakennuspalo. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sammutti palon nopeasti. Poliisi tutkii palon syttymissyytä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Oulussa on kadonnut iäkäs nainen, jonka viimeinen havainto tehtiin perjantaina keskustassa. Nainen on noin 160 senttimetriä pitkä ja hänellä on sininen tuulitakki,…
Kotimaa
Nokialla Otonkadulla syttyi raju tulipalo kerrostalon katossa. Pelastuslaitos sai hälytyksen keskisuuresta palosta kello 11.45, mutta tilanne on kehittynyt suureksi rakennuspaloksi. Sammutustyöt ovat…
Kotimaa
Kauniaislaisperhe heräsi aamulla outoon ääneen, joka johtui kahden nuoren naisen tunkeutumisesta heidän kotiinsa. Ovi oli jäänyt vahingossa lukitsematta, ja nuoret olivat hakeutuneet…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Nuoret
Helsingin poliisi on käynnistänyt etsinnät kadonneen 58-vuotiaan naisen löytämiseksi. Nainen nähtiin viimeksi Lauttasaaressa keskiviikkona 13. toukokuuta. Poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoistaan hätänumeroon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Hämeenlinnassa nainen nukahti palava tupakka kädessä, mikä johti tulipaloon. Palo tuhosi hänen rivitaloasunnon ja teki muista huoneistoista käyttökelvottomia. Käräjäoikeus tuomitsi naisen ehdolliseen…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.