Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Sofia Virta haastaa Petteri Orpon Vihreiden puheenjohtajaksi, kun taas Yhdysvallat harkitsee uusia iskuja Iraniin. Etelä-Kaliforniassa kemikaaliräjähdys uhkaa suurta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kanadassa on todettu hantavirustartunta yhdellä henkilöllä, joka palasi risteilyltä, jossa oli epidemia. Henkilö on ollut karanteenissa muiden risteilymatkustajien kanssa. Terveysviranomaiset ovat siirtäneet hänet sairaalahoitoon lievien oireiden vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kanadassa on todettu hantavirustartunta yhdellä henkilöllä, joka palasi risteilyltä, jossa oli epidemia. Henkilö on ollut karanteenissa muiden risteilymatkustajien kanssa. Terveysviranomaiset ovat siirtäneet hänet sairaalahoitoon lievien oireiden vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 06:36, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hantavirustartunta todettu Kanadassa • Kanadassa todettu hantavirustartunta • Hantavirustartunta vahvistettu Kanadassa risteilylaivan matkustajalla.
Hantavirus on löytynyt Kanadasta
Yhdellä ihmisellä on hantavirustartunta Kanadassa. Hän palasi risteilyltä, jossa oli epidemia. Hän on ollut karanteenissa muiden matkustajien kanssa. Henkilö on saanut lieviä oireita ja hänet on siirretty sairaalaan.
Kanadassa on todettu hantavirustartunta yhdellä henkilöllä, joka palasi risteilyltä, jossa oli epidemia. Henkilö on ollut karanteenissa muiden risteilymatkustajien kanssa. Terveysviranomaiset ovat siirtäneet hänet sairaalahoitoon lievien oireiden vuoksi.
Kanadassa on vahvistettu hantavirustartunta, joka todettiin henkilöllä, joka oli ollut Hondius-risteilyaluksella. Aluksella oli aikaisemmin huhti-toukokuussa hantavirusepidemia. Tartunnan saanut henkilö on sairaalahoidossa Victoriassa, ja muita matkustajia seurataan tarkasti.
Kanadassa on vahvistettu hantavirustartunta henkilöltä, joka oli risteilylaivalla. Tartunta todettiin MV Hondius -aluksella, jossa puhkesi epidemia huhti-toukokuussa. Matkustajia ja miehistöä seurataan tarkasti tartunnan leviämisen estämiseksi.
Hondius-aluksella matkustaneella kanadalaisella on todettu positiivinen hantavirustesti. Matkailija on ollut karanteenissa varotoimena mahdollisen tartunnan vuoksi. Hänen oireensa alkoivat kaksi päivää sitten, ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hondius, #Hantavirus
Felicien Kabuga, yksi Ruandan kansanmurhan epäillyistä, on kuollut Haagissa. Hänet pidätettiin vuonna 2020 ja hänen oikeudenkäyntinsä alkoi syksyllä 2022, mutta se lykättiin…
Ulkomaat
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi…
Ulkomaat
Perjantaina Uudellemaalle suuntautuneet droonit tulivat Venäjän alueelta, mutta ne eivät päätyneet Suomeen. Puolustusvoimien mukaan droonit liittyivät Ukrainan operaatioihin Venäjää vastaan. Aamulla todettiin,…
Ulkomaat
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin…
Ulkomaat
Venäjän presidentti Vladimir Putin matkustaa ensi viikolla Kiinaan, kertoi Kreml. Vierailun aikana Putin ja Kiinan presidentti Xi Jinping keskustelevat maiden välisen kumppanuuden…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.