Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hovioikeus käsittelee Lapinlahden salametsästysvyyhdin rangaistuksia. Syyttäjä vaatii muutoksia erityisesti metsästyskieltoihin. Tapauksen käsittely alkaa ensi maanantaina, mutta hovioikeus ei avaa asiaa kokonaan uudelleen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hovioikeus käsittelee Lapinlahden salametsästysvyyhdin rangaistuksia. Syyttäjä vaatii muutoksia erityisesti metsästyskieltoihin. Tapauksen käsittely alkaa ensi maanantaina, mutta hovioikeus ei avaa asiaa kokonaan uudelleen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 05:00, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hovioikeus tarkistaa rangaistuksia.
Hovioikeus tarkistaa rangaistuksia
Hovioikeus katsoo Lapinlahden salametsästysvyyhtiä. Syyttäjä haluaa muuttaa rangaistuksia, erityisesti metsästyskieltoja. Tapauksen käsittely alkaa maanantaina. Hovioikeus ei kuitenkaan käsittele asiaa kokonaan uusiksi.
Hovioikeus käsittelee Lapinlahden salametsästysvyyhdin rangaistuksia. Syyttäjä vaatii muutoksia erityisesti metsästyskieltoihin. Tapauksen käsittely alkaa ensi maanantaina, mutta hovioikeus ei avaa asiaa kokonaan uudelleen.
Kainuun hyvinvointialueen Rajamiehentien asumisyksikössä on aloitettu esitutkinta rikosepäilyistä, jotka eivät rajoitu yhteen tapahtumaan. Poliisi selvittää useita asianosaisia ja epäiltyjä, ja rikosnimikkeinä ovat…
Rikos
Vaasassa 64-vuotias mies ampuu kiväärillä nuoria kerrostalon parvekkeelta. Hänet vangittiin epäiltynä kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi esitti alun perin viisi tapon yritystä, mutta…
Rikos
Poliisi on tunnistanut osan vappuna Tampereella tapahtuneista pahoinpitelyistä epäillyistä. Tunnistetut henkilöt ovat kotoisin muilta paikkakunnilta, ja poliisi on pyytänyt heidän kuulemistaan. Lisäksi…
Rikos
Oulun käräjäoikeus tuomitsi 86-vuotiaan miehen taposta, joka tapahtui Taivalkoskella viime vuonna. Mies ampui kuoliaaksi toisen miehen kokouksessa, ja oikeus katsoi hänen syyllistyneen…
Rikos
Pieksämäellä keski-ikäinen mies jäi kiinni luvattomasta veturin purkamisesta. Hän oli purkamassa vetureita, jotka olivat jo menossa purkuun, ja pyrki saamaan kuparia omaan…
Rikos
Vaasassa on vangittu nainen epäiltynä taposta, joka tapahtui marraskuussa 2025. Tapaus tutkittiin aluksi kuolemansyyn selvityksenä, mutta tutkinta on edennyt epäilyksiin. Poliisi jatkaa…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.