Nimipäivä:
Seppo
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.


Israel jatkaa iskujaan Libanonissa aselevosta huolimatta

Aihesivu: Israel jatkaa iskujaan Libanonissa aselevosta huolimatta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Israel on jatkanut iskujaan eteläisessä Libanonissa, vaikka aselevon pidentäminen on juuri tapahtunut. Libanonin uutistoimiston mukaan Israel teki iskuja yli 20 kylään. Samalla Hizbollah ilmoitti iskeneensä sotilaskohteisiin Pohjois-Israelissa.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 17.5.2026 klo 03:12
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Israel on jatkanut iskujaan eteläisessä Libanonissa, vaikka aselevon pidentäminen on juuri tapahtunut. Libanonin uutistoimiston mukaan Israel teki iskuja yli 20 kylään. Samalla Hizbollah ilmoitti iskeneensä sotilaskohteisiin Pohjois-Israelissa.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 03:12, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Israel jatkaa iskujaan Libanonissa aselevosta huolimatta • Israel jatkaa iskujaan Libanonissa aselevosta huolimatta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.5.2026 klo 03:12.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Israel, #Libanon, #Hizbollah.

Selkokielinen yhteenveto

Israel iskee edelleen Libanonissa

Israel tekee iskuja Libanonin eteläosissa, vaikka aselepo on voimassa. Aselepo piteni 45 päivällä. Libanonin uutiset kertovat, että Israel on iskenyt yli 20 kylään. Hizbollah on myös hyökännyt Israelin sotilaskohteisiin.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä.
Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta.
Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi.
Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.