Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tänään Suomessa liputetaan kaatuneitten muistopäivän kunniaksi. Päivänä kunnioitetaan sodissa ja rauhanturvatehtävissä kaatuneita, sekä muita taistelujen uhreja. Muistopäivän perinteisiin kuuluu myös vierailu sankarihaudoilla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tänään Suomessa liputetaan kaatuneitten muistopäivän kunniaksi. Päivänä kunnioitetaan sodissa ja rauhanturvatehtävissä kaatuneita, sekä muita taistelujen uhreja. Muistopäivän perinteisiin kuuluu myös vierailu sankarihaudoilla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 02:42, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomessa liputetaan kaatuneiden kunniaksi • Liputetaan sodassa kaatuneiden kunniaksi.
Liputamme kaatuneiden muistopäivänä
Tänään on kaatuneitten muistopäivä Suomessa. Tänä päivänä muistamme sodissa ja rauhanturvatehtävissä kaatuneita. Myös muita taistelujen uhreja kunnioitetaan. Perinteisiin kuuluu vierailu sankarihaudoilla.
Tänään Suomessa liputetaan kaatuneitten muistopäivän kunniaksi. Päivänä kunnioitetaan sodissa ja rauhanturvatehtävissä kaatuneita, sekä muita taistelujen uhreja. Muistopäivän perinteisiin kuuluu myös vierailu sankarihaudoilla.
Tänään Suomessa liputetaan kaatuneitten muistopäivän kunniaksi. Tällä päivällä kunnioitetaan kaikkia sodissa ja rauhanturvaamistehtävissä kaatuneita sekä muita taistelujen uhreja. Muistopäivän perinteisiin kuuluu myös vierailu sankarihaudoilla.
Oulussa on kadonnut iäkäs nainen, jonka viimeinen havainto tehtiin perjantaina keskustassa. Nainen on noin 160 senttimetriä pitkä ja hänellä on sininen tuulitakki,…
Kotimaa
Nokialla Otonkadulla syttyi raju tulipalo kerrostalon katossa. Pelastuslaitos sai hälytyksen keskisuuresta palosta kello 11.45, mutta tilanne on kehittynyt suureksi rakennuspaloksi. Sammutustyöt ovat…
Kotimaa
Helsingin Alppiharjussa syttyi lauantaina keskisuuri rakennuspalo. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sammutti palon nopeasti. Poliisi tutkii palon syttymissyytä.
Kotimaa
Hämeenlinnassa nainen nukahti palava tupakka kädessä, mikä johti tulipaloon. Palo tuhosi hänen rivitaloasunnon ja teki muista huoneistoista käyttökelvottomia. Käräjäoikeus tuomitsi naisen ehdolliseen…
Kotimaa
Ana Eva Devdariani on jäänyt ilman voimassa olevaa passia ja oleskelulupaa Suomessa. Hän on yrittänyt selviytyä ilman näitä asiakirjoja yli kaksi vuotta,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Suomi
Nimilautakunta on hylännyt useita etunimiä Suomessa. Esimerkiksi Aino, Onni, Juhani ja Eetu eivät kelpaa kaikille. Listalla on myös erikoisempia nimiä, joille on…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.