Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta Bulgariasta, mikä herätti riemua katsomossa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta Bulgariasta, mikä herätti riemua katsomossa.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 03:02, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Lapin Kansa, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euroviisuissa Suomi jäi ilman voittoa • Suomi sijoittui kuudenneksi Euroviisuissa • Suomi kuudenneksi Euroviisuissa, voitto Bulgariaan.
Suomi ei voittanut Euroviisuja
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka se oli suosikki. Helsingin Herculeksessa tunnelma laski, kun Suomi sai vähän pisteitä. Voitto meni Bulgariaan, ja katsomossa riemuitsittiin siitä. Osa katsojista oli pettynyt Suomen tulokseen.
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta Bulgariasta, mikä herätti riemua katsomossa.
Suomi saavutti kuudennen sijan Euroviisuissa, keräten yhteensä 279 pistettä. Pisteistä 141 tuli kansainvälisiltä raadeilta ja 138 yleisöltä. Euroviisujen voitto meni Bulgariaan.
Suomi saavutti kuudennen sijan Itävallan Wienissä järjestetyissä Euroviisuissa. Voitto meni Bulgarian Dara -kappaleelle Bangaranga. Suomi oli ennakkosuosikki, mutta jäi voittajasta jälkeen.
Suomi saavutti kuudennen sijan Itävallan Wienissä järjestetyissä Euroviisuissa. Voitto meni Bulgarian Dara -nimiselle artistille, joka esitti kappaleen Bangaranga. Suomen edustajat Pete Parkkonen ja Linda Lampenius saivat yleisön innostumaan…
Bulgaria on voittanut Euroviisut, kun Suomi sijoittui kuudenneksi. Ennen yleisöäänten laskemista Suomi oli viidentenä, mutta lopullisessa tuloksessa se jäi Bulgarian, Australian, Tanskan ja Ranskan taakse. Suomea edustivat Pete…
Bulgaria on voittanut Euroviisut, ja Suomi sijoittui kuudenneksi. Ennen yleisöäänten laskemista Suomi oli viidentenä. Raatipisteissä Bulgaria sai eniten pisteitä, ja Australia, Tanska sekä Ranska seurasivat perässä.
Bulgaria on voittanut Euroviisut, ja Suomi sijoittui kuudenneksi. Ennen yleisöäänien laskemista Suomi oli viidentenä. Suomalaiset esittäjät Pete Parkkonen ja Linda Lampenius saivat positiivista palautetta esityksestään Wienissä.
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Euroviisufinaalin esiintymisjärjestys on vahvistunut, ja Suomi esiintyy lauantaina 17. Paikalla. Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esiintyvät samalla paikalla, josta Lordi voitti kilpailun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Euroviisujen voittaja on nyt selvillä, kun Bulgaria voitti kilpailun Wienissä. Suomi, jota edustivat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen, sijoittui kuudenneksi saaden yhteensä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Pihtiputaalla valmistaudutaan Euroviisujen finaaliin, jossa esiintyy paikallinen artisti Pete Parkkonen. Kunnanjohtaja arvioi, että paikalle saapuu 200–400 ihmistä katsomaan tapahtumaa koulukeskukseen. Parkkonen edustaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Tänään illalla käynnistyvät Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät Suomen kilpailukappaleen. Finaalissa esiintyy 25 maata, ja tapahtuma on järjestyksessään 70.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen esitys on herättänyt kansainvälistä huomiota, erityisesti Yhdysvalloissa. Suomi on noussut Euroviisujen ennakkosuosikiksi, ja ulkomaiset mediat, kuten The…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.