Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroviisufinaali käytiin Wienissä, ja Suomi sai kuudennen sijan. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen olivat tyytyväisiä esitykseensä, joka oli heidän paras Wienissä. Vaikka tiimissä oli hieman pettyneitä reaktioita, kaksikko juhli voittoaan median edessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroviisufinaali käytiin Wienissä, ja Suomi sai kuudennen sijan. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen olivat tyytyväisiä esitykseensä, joka oli heidän paras Wienissä. Vaikka tiimissä oli hieman pettyneitä reaktioita, kaksikko juhli voittoaan median edessä.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 03:54, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi sijoittui kuudenneksi Euroviisuissa • Suomi pettyi Euroviisuissa • Suomi sijoittui kuudenneksi Euroviisuissa.
Suomi sai kuudennen sijan Euroviisuissa
Euroviisut pidettiin Wienissä. Suomi sijoittui kuudenneksi. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen olivat tyytyväisiä esitykseensä. He juhlivat voittoa median kanssa. Kaksikko kertoi, että he eivät jännittäneet esiintymistä.
Euroviisufinaali käytiin Wienissä, ja Suomi sai kuudennen sijan. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen olivat tyytyväisiä esitykseensä, joka oli heidän paras Wienissä. Vaikka tiimissä oli hieman pettyneitä reaktioita, kaksikko…
Suomi saavutti Euroviisuissa vain kuudennen sijan, mikä herätti suurta pettymystä kansassa. Moni oli odottanut voittoa, mutta Bulgaria vei ykkössijan. Somessa suomalaiset jakavat tunteitaan ja kritisoivat tuomariston päätöksiä.
Euroviisufinaali päättyi Wienissä, ja voiton vei Bulgaria. Suomen edustajat Pete Parkkonen ja Linda Lampenius saavuttivat kuudennen sijan 273 pisteellä. He saivat yleisöpisteistä 138 ja raatipisteistä 135.
Euroviisujen voittaja on nyt selvillä, kun Bulgaria voitti kilpailun Wienissä. Suomi, jota edustivat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen, sijoittui kuudenneksi saaden yhteensä 279 pistettä. Voitto perustui Bulgarian saamaan…
Linda Lampenius jännitti finaaliesityksessään arvokasta Gagliano-viuluaan. Esityksessä hän juoksi korkokengissä ja soitti Liekinheitin-kappaletta tulen vieressä. Viulun arvo on noin 570 000 euroa, ja sen kuljettaminen aiheutti hermostumista.
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esiintyivät Euroviisujen finaalissa ja saivat yleisöltä innostuneen vastaanoton. Kaksikko esiintyi kilpailussa 17:ntenä, mikä on historiallisesti merkittävä paikka. Esitys oli vahva ja energinen, ja…
Suomi ei voittanut Euroviisuja, vaikka oli ennakkosuosikki. Tunnelma Helsingin Herculeksessa latistui, kun pisteidenlasku paljasti, ettei Suomi saanut tarpeeksi pisteitä. Voitto meni lopulta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Bulgaria
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Euroviisufinaalin esiintymisjärjestys on vahvistunut, ja Suomi esiintyy lauantaina 17. Paikalla. Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esiintyvät samalla paikalla, josta Lordi voitti kilpailun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen viisuviikko päättyy tänään laulukilpailun finaaliin Itävallassa. Tapahtuma on ollut täynnä kenraaliharjoituksia ja lehdistötilaisuuksia. Finaaliin osallistuvat artistit ovat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Pihtiputaalla valmistaudutaan Euroviisujen finaaliin, jossa esiintyy paikallinen artisti Pete Parkkonen. Kunnanjohtaja arvioi, että paikalle saapuu 200–400 ihmistä katsomaan tapahtumaa koulukeskukseen. Parkkonen edustaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Tänään illalla käynnistyvät Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät Suomen kilpailukappaleen. Finaalissa esiintyy 25 maata, ja tapahtuma on järjestyksessään 70.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.