Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Keski-Suomessa Pihtiputaalla syttyi autopalo omakotitalon pihassa. Auto tuhoutui täysin, mutta palo ei levinnyt rakennukseen, vaikka maalipinta kärsi lämpösäteilystä. Talon asukas oli kotona, mutta hän ei saanut vammoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Keski-Suomessa Pihtiputaalla syttyi autopalo omakotitalon pihassa. Auto tuhoutui täysin, mutta palo ei levinnyt rakennukseen, vaikka maalipinta kärsi lämpösäteilystä. Talon asukas oli kotona, mutta hän ei saanut vammoja.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 23:27, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Autopalo syttyi Pihtiputaalla illalla • Autopalo syttyi Pihtiputaalla illalla • Autopalo syttyi Pete Parkkosen kotikylässä.
Autopalo syttyi Pihtiputaalla
Pihtiputaalla syttyi autopalo omakotitalon pihassa. Auto paloi täysin. Palo ei levinnyt taloon, mutta se vahingoitti maalipintaa. Talossa ollut asukas ei saanut vammoja. Pelastuslaitos sai hälytyksen kymmenen jälkeen illalla.
Keski-Suomessa Pihtiputaalla syttyi autopalo omakotitalon pihassa. Auto tuhoutui täysin, mutta palo ei levinnyt rakennukseen, vaikka maalipinta kärsi lämpösäteilystä. Talon asukas oli kotona, mutta hän ei saanut vammoja.
Pihtiputaalla syttyi illalla auto tuleen omakotitalon pihassa. Auto tuhoutui, mutta palo ei levinnyt rakennukseen. Talon asukas oli kotona, mutta hän ei saanut vammoja.
Pihtiputaalla syttyi illalla auto tuleen omakotitalon pihapiirissä. Palo tuhosi auton, mutta ei levinnyt rakennukseen. Talon asukas oli kotona, mutta hän ei saanut vammoja.
Pihtiputaalla seurataan innokkaasti Pete Parkkosen Euroviisu-esiintymistä kisakatsomoissa. Ravintola Mantassa ja muissa paikoissa on järjestetty tapahtumia, joissa nautitaan leivonnaisia ja jännitetään kilpailua. Paikalliset uskovat vahvasti oman pojan voittoon.
Pete Parkkosen kotikunnassa Pihtiputaalla tunnelma on korkealla Euroviisujen vuoksi. Kunnassa on useita kisakatsomoita, joissa jännitetään Parkkosen ja Linda Lampeniuksen mahdollisia voittoja. Tapahtuma voi tuoda mukanaan suurta iloa ja…
Dieselauto syttyi tuleen Pihtiputaan Elämäjärventiellä lauantai-iltana. Tulipalon vuoksi oli vaara, että tuli leviäisi omakotitaloon. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan nopeasti.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Pihtipudas, #Elämäjärvi
Drooniuhka häiritsi aamuliikennettä pääkaupunkiseudulla, mikä johti jopa 400 bussivuoron perumiseen. Kuljettajat pysyivät kotona vaaratiedotteen vuoksi, ja kymmenen prosenttia aamuruuhkan vuoroista jäi ajamatta.…
Liikenne
Finnair joutui perumaan 23 lentoaan drooniuhan takia, mikä vaikutti 2600 matkustajan matkasuunnitelmiin. Uudenmaan ilmatila suljettiin perjantaina aamuyöllä, ja lentoliikenne Helsinki-Vantaalla pysähtyi useaksi…
Liikenne
Uudellamaalla annettu droonivaroitus aiheutti hämmennystä kansalaisten keskuudessa. Monet eivät olleet varmoja, onko Suomea uhkaamassa todellinen vaara ja mistä se mahdollisesti johtuu. Tilannetta…
Liikenne
Ilmajoella tapahtui torstai-iltana vakava liikenneonnettomuus, jossa loukkaantui neljä alaikäistä. 17-vuotias kuljettaja ja kolme matkustajaa, joista kaksi oli 17-vuotiaita ja yksi 16-vuotias, vietiin…
Liikenne
Hätäkeskuslaitoksen 112 Suomi -sovelluksessa ilmeni ongelmia drooniuhan aikana perjantaina. Käyttäjät raportoivat, etteivät he saaneet ilmoituksia vaaratiedotteista ajoissa, ja jotkut saivat tiedot vasta…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.