Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hondius-aluksella matkustaneella kanadalaisella on todettu positiivinen hantavirustesti. Matkailija on ollut karanteenissa varotoimena mahdollisen tartunnan vuoksi. Hänen oireensa alkoivat kaksi päivää sitten, ja testituloksen vahvistaminen on vielä kesken.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hondius-aluksella matkustaneella kanadalaisella on todettu positiivinen hantavirustesti. Matkailija on ollut karanteenissa varotoimena mahdollisen tartunnan vuoksi. Hänen oireensa alkoivat kaksi päivää sitten, ja testituloksen vahvistaminen on vielä kesken.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 23:29, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kanadalaismatkustajalla positiivinen hantavirustesti • Kanadalaismatkustajalla positiivinen hantavirustesti.
Kanadalaisella on hantavirustesti positiivinen
Kanadalainen matkustaja on saanut positiivisen testituloksen hantaviruksesta. Hän matkusti Hondius-aluksella ja on nyt karanteenissa. Oireet alkoivat kaksi päivää sitten. Testin lopullinen vahvistus odottaa laboratorioa.
Hondius-aluksella matkustaneella kanadalaisella on todettu positiivinen hantavirustesti. Matkailija on ollut karanteenissa varotoimena mahdollisen tartunnan vuoksi. Hänen oireensa alkoivat kaksi päivää sitten, ja testituloksen vahvistaminen on vielä kesken.
Hondius-aluksella matkustanut kanadalainen on saanut positiivisen testituloksen hantaviruksesta. Matkailija on ollut karanteenissa ja hänellä on ollut oireita kaksi päivää. Testituloksen vahvistaminen laboratoriossa on vielä kesken.
Maailman terveysjärjestö WHO on korjannut hantavirustapausten määrää. Yksi amerikkalainen matkustaja todettiin oireettomaksi uusintatestissä, mikä laski tartuntojen kokonaismäärän kymmeneen. Kolme ihmistä on kuollut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #WHO, #Hantavirus
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi…
Ulkomaat
Perjantaina Uudellemaalle suuntautuneet droonit tulivat Venäjän alueelta, mutta ne eivät päätyneet Suomeen. Puolustusvoimien mukaan droonit liittyivät Ukrainan operaatioihin Venäjää vastaan. Aamulla todettiin,…
Ulkomaat
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin…
Ulkomaat
Venäjän presidentti Vladimir Putin matkustaa ensi viikolla Kiinaan, kertoi Kreml. Vierailun aikana Putin ja Kiinan presidentti Xi Jinping keskustelevat maiden välisen kumppanuuden…
Ulkomaat
Bangkokissa tapahtui lauantaina vakava junatörmäys, jossa juna törmäsi bussiin. Törmäyksen seurauksena ainakin kahdeksan ihmistä kuoli, kaikki bussissa olleita. Onnettomuus sytytti myös muita…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.