Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi kilpailee Euroviisuissa ennakkosuosikkina, kun finaali alkaa kello 22. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät kappaleensa "Liekinheitin". Suurimpina haastajina ovat Australian Delta Goodrem ja Israelin Noam Bettan, jotka myös tavoittelevat voittoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi kilpailee Euroviisuissa ennakkosuosikkina, kun finaali alkaa kello 22. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät kappaleensa "Liekinheitin". Suurimpina haastajina ovat Australian Delta Goodrem ja Israelin Noam Bettan, jotka myös tavoittelevat voittoa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 21:28, pääluokka Musiikki.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi ennakkosuosikkina Euroviisujen finaalissa • Suomi ennakkosuosikkina Euroviisuissa.
Suomi on suosikki Euroviisuissa
Suomi on ennakkosuosikki Euroviisujen finaalissa. Finaali alkaa kello 22. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät laulun "Liekinheitin". Haastajina ovat Australian Delta Goodrem ja Israelin Noam Bettan. Finaalissa nähdään myös tunnettuja artisteja väliaikanumerossa.
Suomi kilpailee Euroviisuissa ennakkosuosikkina, kun finaali alkaa kello 22. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät kappaleensa "Liekinheitin". Suurimpina haastajina ovat Australian Delta Goodrem ja Israelin Noam Bettan, jotka…
Euroviisufinaali alkaa lauantaina, ja Suomi on ennakkosuosikki kilpailussa. Helsingin kadulla kysyttiin ihmisten mielipiteitä Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen kappaleesta. Monet ovat vaikuttuneita esityksestä, erityisesti viulun käytöstä. Itävaltalainen Ulrika…
Euroviisut järjestetään tänä vuonna 70. Kertaa, ja finaali alkaa tänä iltana kello 22 Suomen aikaa. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät Liekinheitin-kappaleensa…
Musiikki • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Euroviisut, eli Eurovision Song Contest, starttaa Wienissä kahdella semifinaalilla. Suomen edustajat Pete Parkkonen ja Linda Lampenius kilpailevat tiistai-illan semifinaalissa. Finaali järjestetään lauantaina.
Musiikki • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittivät Euroviisuissa uuden viisunsa, Liekinheitin, kenraaliharjoituksissa. Esityksessä nähtiin näyttäviä lavasteita ja energisiä hetkiä, jotka herättivät yleisön innostuksen.…
Musiikki • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Linda Lampenius on saanut luvan soittaa viulua livenä Euroviisuissa. Yleensä kilpailussa instrumentit soitetaan taustanauhalta, mutta EBU hyväksyi Lampeniuksen pyynnön. Harjoitukset Wienissä ovat…
Musiikki • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #Euroviisut
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen ovat aloittaneet Euroviisuharjoitukset Wienissä. Heidän esiintymisasuistaan on julkaistu kuvia, joissa Lampeniuksella on vaaleansininen, olkaimeton asu ja Parkkosella…
Musiikki • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Suomen Linda Lampenius ja Pete Parkkonen ovat vedonlyöntitilastojen kärjessä Euroviisuissa. Toimittajat muistuttavat, että Suomi ei ole aiemmin ollut ykköspaikalla niin pitkään kuin…
Musiikki • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.