Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsissa Perstorpin kunnassa syttyi kanalapalo, jossa kuoli ainakin 48 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja saapui paikalle, mutta rakennus oli jo täydessä palossa. Palon leviämistä muihin rakennuksiin estettiin, eikä henkilövahinkoja raportoitu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsissa Perstorpin kunnassa syttyi kanalapalo, jossa kuoli ainakin 48 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja saapui paikalle, mutta rakennus oli jo täydessä palossa. Palon leviämistä muihin rakennuksiin estettiin, eikä henkilövahinkoja raportoitu.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 21:42, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 48 000 kanaa kuoli kanalapalossa • Tulipalo tappoi 48 000 kanaa Ruotsissa • Tulipalo tappoi 48 000 kanaa Ruotsissa.
Kanalapalo tappoi 48 000 kanaa
Ruotsissa tapahtui suuri kanalapalo, jossa kuoli 48 000 kanaa. Palo syttyi Perstorpin kunnassa. Pelastuslaitos saapui paikalle, mutta rakennus oli jo täysin tulessa. Palon leviämistä muihin rakennuksiin estettiin. Onneksi ihmisille ei tapahtunut mitään.
Ruotsissa Perstorpin kunnassa syttyi kanalapalo, jossa kuoli ainakin 48 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja saapui paikalle, mutta rakennus oli jo täydessä palossa. Palon leviämistä muihin rakennuksiin estettiin,…
Ruotsin Perstorpissa tapahtui tulipalo, jossa kuoli 48 000 kanaa. Palo syttyi maatilan kanalassa, ja se oli jo ilmiliekeissä pelastuslaitoksen saapuessa paikalle. Henkilövahinkoja ei ole raportoitu.
Ruotsin Perstorpissa syttyi tulipalo, joka tuhosi 48 000 kanaa. Palo alkoi maatilan kanalasta, ja pelastuslaitos saapui paikalle, kun rakennus oli jo täysin liekeissä. Henkilövahinkoja ei ole raportoitu.
Pohjois-Italian Modenassa auto ajoi väkijoukkoon, ja useita ihmisiä loukkaantui. Pormestarin mukaan seitsemän henkilöä sai vammoja, joista kaksi vakavasti. Kuljettaja poistui autosta veitsi…
Ulkomaat
Perjantaina Uudellemaalle suuntautuneet droonit tulivat Venäjän alueelta, mutta ne eivät päätyneet Suomeen. Puolustusvoimien mukaan droonit liittyivät Ukrainan operaatioihin Venäjää vastaan. Aamulla todettiin,…
Ulkomaat
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin…
Ulkomaat
Venäjän presidentti Vladimir Putin matkustaa ensi viikolla Kiinaan, kertoi Kreml. Vierailun aikana Putin ja Kiinan presidentti Xi Jinping keskustelevat maiden välisen kumppanuuden…
Ulkomaat
Bangkokissa tapahtui lauantaina vakava junatörmäys, jossa juna törmäsi bussiin. Törmäyksen seurauksena ainakin kahdeksan ihmistä kuoli, kaikki bussissa olleita. Onnettomuus sytytti myös muita…
Ulkomaat
Kongon demokraattisessa tasavallassa on puhjennut ebolaepidemia, joka on jo vaatinut 65 kuolonuhria ja 246 epäiltyä tartuntaa. Epidemia on erityisesti levinnyt Iturin maakunnassa,…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.