Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa syttynyt kerrostalopalo on aiheuttanut merkittäviä vahinkoja, ja jopa 40 Lumo-kotien asuntoa on kärsinyt tuhoista. Vihreät tukevat…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Naisten Superpesiksen otteluissa Pöytyän Urheilijat voitti Jyväskylän Kirittäret 2–0 ja Manse PP Tampere voitti Oulun Lippo Naiset 2–0. Pöytyän ottelussa palkittiin Tinja Töyrylä ja Lydia Eskola, kun taas Manse PP:n ottelussa palkittiin Virpi Hukka ja Karoliina Soppela. Yleisöä otteluissa oli yhteensä 1151.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Naisten Superpesiksen otteluissa Pöytyän Urheilijat voitti Jyväskylän Kirittäret 2–0 ja Manse PP Tampere voitti Oulun Lippo Naiset 2–0. Pöytyän ottelussa palkittiin Tinja Töyrylä ja Lydia Eskola, kun taas Manse PP:n ottelussa palkittiin Virpi Hukka ja Karoliina Soppela. Yleisöä otteluissa oli yhteensä 1151.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 20:47, pääluokka Pesäpallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Kaleva, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pöytyä ja Manse PP voittivat Superpesiksessä • Naisten Ykköspesis: Tuloksia ja otteluita • Miesten Ykköspesiksen tuloksia ja otteluita.
Pöytyä ja Manse PP voittivat
Naisten Superpesiksen otteluissa Pöytyän Urheilijat voitti Jyväskylän Kirittäret 2–0. Manse PP Tampere voitti Oulun Lippo Naiset myös 2–0. Pöytyän ottelussa palkittiin Tinja Töyrylä ja Lydia Eskola. Manse PP:n ottelussa palkittiin Virpi Hukka ja Karoliina Soppela. Yleisöä oli yhteensä 1151.
Naisten Superpesiksen otteluissa Pöytyän Urheilijat voitti Jyväskylän Kirittäret 2–0 ja Manse PP Tampere voitti Oulun Lippo Naiset 2–0. Pöytyän ottelussa palkittiin Tinja Töyrylä ja Lydia Eskola, kun taas…
Naisten Ykköspesis -sarjassa pelattiin useita otteluita, joissa Viinijärven Urheilijat voitti Pesäkarhut-Akatemian. Haminan Palloilijat ja Tyrnävän Tempaus jatkavat vahvoja esityksiään. Seuraavat ottelut ovat tulossa 16. Ja 17. toukokuuta.
Miesten Ykköspesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Ulvilan Pesä–Veikot voitti Kannuksen Ura:n. Puna-Mustat Helsingistä voitti Simon Kiri:n tiukassa pelissä. Seinäjoen Maila-Jussit jatkoi voittojen tiellä voittamalla Siilinjärven Pesis:n.
Miesten Superpesiksessä Kiteen Pallo kohtasi Kempeleen Kirin, mutta hävisi ottelun 0–2. Pattijoen Urheilijat puolestaan pelasi Sotkamon Jymyä vastaan ja sai aikaan 0–1-tuloksen. Seuraavat ottelut pelataan 16. Ja 17.…
Kempeleen Kiri voitti Kiteen Pallo–ottelussa Superpesiksessä 2–0. Ottelun ensimmäinen jakso päättyi 4–1 ja toinen jakso 10–4 Kempeleen hyväksi. Yleisöä ottelussa oli 1 527.
Naisten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Jyväskylän Kirittäret hävisi Pöytyän Urheilijoille 0–2. Manse PP voitti Oulun Lippo Naiset 2–0. Seuraavat ottelut pelataan 16. Ja 17. toukokuuta.
Kempeleen Kiri, eli KeKi, voitti Kiteen Pallon Rantakentällä pelatussa Superpesisottelussa. KeKi sai kauden ensimmäiset voittonsa ja murskasi KiPan yhteisjuoksuin 14–5. Pelinjohtaja Arttu Jurvakainen totesi voiton olevan alkukauden paras…
Manse PP voitti Oulun Lipon naisten Superpesiksessä 2–0. Johanna Ylöstalo pelasi erinomaisesti ja kohtasi ensimmäistä kertaa pääsarjatasolla isosiskonsa Katariinan. Voitto piti Oulun nollakerhossa.
Tamperelainen Manse PP johtaa naisten ja miesten Superpesiksen pelaajabudjetteja. Miesten budjetti on 395 000 euroa ja naisten 145 000 euroa, mikä on…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #MansePP, #Superpesis
Manse PP:n poikajoukkue on aloittanut Superpesiksen kautensa erinomaisesti. Joukkue on voittanut kaikki kolme pelaamaansa ottelua ja kerännyt seitsemän pistettä. Pelinjohtaja Samu Hakanen…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #MansePP, #Superpesis
Manse PP saavutti selkeän voiton Koskenkorvan Urheilijoista miesten Superpesiksessä. Tamperelaiset voittivat ottelun 2–0, ja Jukka-Pekka Vainionpää teki kolme juoksua. Voitto oli tärkeä,…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #MansePP, #Superpesis
Paavo Kallio on johtanut Pöytyän Urheilijoita lähes 20 vuotta, ja hänen työnsä on ollut keskeistä seuran menestykselle. Naisten pesäpallojoukkue aloittaa kolmannen kauden…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Pöytyä, #Pesäpallo
Naisten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita. Pesäkarhut voitti Laitilan Jyskeen 1–0 ja Jyväskylän Kirittäret hävisi Manse PP:lle 0–2. Seuraavat ottelut pelataan 9. Ja…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Pesäpallo, #Pesäkarhut
Manse PP on asettanut tavoitteekseen voittaa sekä miesten että naisten Suomen mestaruudet samana kautena. Viime kaudella seura teki historiaa, mutta kukaan ei…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #MansePP, #Superpesis
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.