Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen jälkeen 44 prosenttiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen jälkeen 44 prosenttiin.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.5.2026 klo 00:05, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Iltalehti, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Euroviisujen voittaja selviää pian • Euroviisujen voittaja selviää pian • Suomi loisti Euroviisuissa Wienissä.
Euroviisut selviävät pian
Suomi on Euroviisuissa viidentenä. Ennen yleisöäänten laskemista Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esitys on saanut hyvän vastaanoton, ja voiton todennäköisyys on noussut 44 prosenttiin. Suomi on ollut ennakkosuosikki koko kevään.
Suomi on Euroviisuissa viidentenä ennen yleisöäänten laskemista. Raatipisteissä Bulgaria, Australia, Tanska ja Ranska ovat edellä. Suomen esityksen voiton todennäköisyys on noussut finaaliesityksen jälkeen 44 prosenttiin.
Euroviisujen äänestys on päättynyt, ja voittaja julkistetaan pian. Suomea edustavat Pete Parkkonen ja Linda Lampenius saivat positiivista palautetta finaaliesityksestään. Suomen voiton todennäköisyys on noussut vedonlyöntitilastoissa 44 prosenttiin.
Suomen viisuedustajat Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esittivät varman esityksen Euroviisujen finaalissa Wienissä. Heidän esityksensä, Liekinheitin, sai yleisön innostumaan. Ennen finaalia Suomen voiton todennäköisyys oli 40 prosenttia, mutta…
Euroviisujen finaali on alkanut Wienissä, ja Suomea edustavat Pete Parkkonen ja Linda Lampenius kappaleellaan 'Liekinheitin'. Finaalissa kilpailee yhteensä 25 maata, ja Suomi on ollut ennakkosuosikki. Finaalia voi seurata…
Euroviisujen finaali on alkanut Wienissä, ja Suomea edustavat Pete Parkkonen ja Linda Lampenius kappaleellaan "Liekinheitin". Kilpailussa esiintyy yhteensä 25 maata, ja Suomi on ollut ennakkosuosikki voittoon 40 prosentin…
Erika Vikman, Suomen edustaja viime vuoden Euroviisuissa, esittelee tänä iltana viisufinaalissa värikkään asun. Asun on suunnitellut Anna Sarasoja ja se sisältää myös Valentinon kengät. Vikman haluaa tuoda esiin…
Euroviisujen finaali käynnistyy Itävallan Wienissä, jossa kilpailuun osallistuu 25 maata. Suomen edustajina lavalla nähdään Linda Lampenius ja Pete Parkkonen, jotka esiintyvät numerolla 17. Finaalissa kuullaan myös väliaikanumeroita, joissa…
Euroviisufinaalin esiintymisjärjestys on vahvistunut, ja Suomi esiintyy lauantaina 17. Paikalla. Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esiintyvät samalla paikalla, josta Lordi voitti kilpailun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen viisuviikko päättyy tänään laulukilpailun finaaliin Itävallassa. Tapahtuma on ollut täynnä kenraaliharjoituksia ja lehdistötilaisuuksia. Finaaliin osallistuvat artistit ovat…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Linda Lampenius paljasti, että hänen lapsensa pitävät Pete Parkkosesta ja ovat antaneet tälle lempinimen. Euroviisut ovat kuitenkin vaativa kokemus, joka alkaa Uuden…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Pihtiputaalla valmistaudutaan Euroviisujen finaaliin, jossa esiintyy paikallinen artisti Pete Parkkonen. Kunnanjohtaja arvioi, että paikalle saapuu 200–400 ihmistä katsomaan tapahtumaa koulukeskukseen. Parkkonen edustaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #PeteParkkonen, #Euroviisut
Tänään illalla käynnistyvät Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät Suomen kilpailukappaleen. Finaalissa esiintyy 25 maata, ja tapahtuma on järjestyksessään 70.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Erika Vikman esiintyy lauantaina Wienin Euroviisujen finaalissa osana väliaikanumeroa. Hän toivoo saavansa korjaavan kokemuksen edellisvuoden haastavasta Euroviisu-edustuksesta, jolloin hän tunsi jääneensä yksin.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #ErikaVikman, #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.