Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kataja Basket voitti miesten Korisliigan loppuottelusarjassa Salon Vilppaan 75–59. Voitto tasoitti ottelusarjan voitot 3–3:een. Ratkaiseva seitsemäs peli pelataan tiistaina Salossa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kataja Basket voitti miesten Korisliigan loppuottelusarjassa Salon Vilppaan 75–59. Voitto tasoitti ottelusarjan voitot 3–3:een. Ratkaiseva seitsemäs peli pelataan tiistaina Salossa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 19:16, pääluokka Koripallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kataja Basket voitti ja tasoitti sarjan • Kataja Basket voitti loppuottelusarjan kuudennen pelin • Kataja Basket voitti loppuottelusarjan kuudennen pelin.
Kataja Basket voitti ottelun
Kataja Basket voitti Salon Vilppaan 75–59. Tämä oli miesten Korisliigan loppuottelusarja. Voitto tasoitti ottelusarjan 3–3. Ratkaiseva seitsemäs peli pelataan tiistaina Salossa.
Kataja Basket voitti miesten Korisliigan loppuottelusarjassa Salon Vilppaan 75–59. Voitto tasoitti ottelusarjan voitot 3–3:een. Ratkaiseva seitsemäs peli pelataan tiistaina Salossa.
Kataja Basket on voittanut miesten Korisliigan loppuottelusarjassa Salon Vilppaan 75–59. Voitto tasoitti ottelusarjan voitot 3–3:een. Ratkaiseva seitsemäs ottelu pelataan tiistaina Salossa.
Kataja Basket voitti miesten Korisliigan loppuottelusarjassa Salon Vilppaan 75–59. Voitto tasoitti ottelusarjan voitot 3–3:een. Ratkaiseva seitsemäs peli pelataan tiistaina Salossa.
Kataja Basket on voittanut Salon Vilppaan miesten Korisliigan loppuottelusarjassa 75–70. Voitto nosti Kataja Basketin ottelusarjassa 2–0-johtoon. Seuraava ottelu pelataan lauantaina Vilppaan kotikentällä.
Koripallo • jaetut avainsanat: #KatajaBasket, #SalonVilpas
Joensuun Kataja ja Salon Vilpas ovat edenneet Korisliigan finaaliin. Kataja voitti Helsinki Seagullsin seitsemännessä ottelussa 65–58, ja Vilpas kukisti Uudenkaupungin Korihait 84–77.…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Korisliiga, #SalonVilpas
Mikko Koivisto palaa Korisliigan finaaleihin Vilppaan joukkueessa kymmenennen kerran. Alun perin hän suunnitteli jäävänsä vain vuodeksi, mutta menestys ja perhesiteet ovat pitäneet…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Korisliiga, #KatajaBasket
Salon Vilpas voitti Katajan neljännessä finaalissa. Ottelu oli jännittävä ja ratkesi vasta viime hetkillä. Finaalisarja on nyt tasan 2-2.
Koripallo • jaetut avainsanat: #Korisliiga
Vilpas kavensi finaalisarjan voittamalla Katajan 37 pisteen erolla. Katajan 45 pistettä on kauden pienin pistemäärä Korisliigassa. Voitto nosti Vilppaan mahdollisuuksia mestaruuteen.
Koripallo • jaetut avainsanat: #Korisliiga
Joensuun Kataja voitti Salon Vilppaan miesten Korisliigan ensimmäisessä finaalissa. Voitto tuli yhdeksän pisteen erolla, ja ottelun ratkaisevin tekijä oli korinaluspelissä. Kataja onnistui…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Korisliiga
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.