Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pihtiputaalla valmistaudutaan Euroviisujen finaaliin, jossa esiintyy paikallinen artisti Pete Parkkonen. Kunnanjohtaja arvioi, että paikalle saapuu 200–400 ihmistä katsomaan tapahtumaa koulukeskukseen. Parkkonen edustaa Suomea yhdessä Linda Lampeniuksen kanssa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pihtiputaalla valmistaudutaan Euroviisujen finaaliin, jossa esiintyy paikallinen artisti Pete Parkkonen. Kunnanjohtaja arvioi, että paikalle saapuu 200–400 ihmistä katsomaan tapahtumaa koulukeskukseen. Parkkonen edustaa Suomea yhdessä Linda Lampeniuksen kanssa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 17:55, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pihtiputaalla kannustetaan Pete Parkkosta • Pihtiputaalla kannustetaan Pete Parkkosta.
Pihtiputaalla kannustetaan Pete Parkkosta
Pihtiputaalla järjestetään Euroviisujen finaalikatsomo. Paikalliset tulevat katsomaan, kun Pete Parkkonen esiintyy. Kunnanjohtaja sanoo, että paikalle odotetaan 200–400 ihmistä. Katsomossa on tarjoiluja ja Parkkosen isä kommentoi tapahtumaa.
Pihtiputaalla valmistaudutaan Euroviisujen finaaliin, jossa esiintyy paikallinen artisti Pete Parkkonen. Kunnanjohtaja arvioi, että paikalle saapuu 200–400 ihmistä katsomaan tapahtumaa koulukeskukseen. Parkkonen edustaa Suomea yhdessä Linda Lampeniuksen kanssa.
Pihtiputaalla valmistellaan Euroviisujen finaalia, jossa esiintyy paikallinen artisti Pete Parkkonen. Kunnanjohtaja Ari Kinnunen odottaa paikalle 200–400 ihmistä, jotka kokoontuvat katsomaan tapahtumaa koulukeskukseen. Parkkonen edustaa Suomea yhdessä Linda Lampeniuksen…
Euroviisufinaalin esiintymisjärjestys on vahvistunut, ja Suomi esiintyy lauantaina 17. Paikalla. Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esiintyvät samalla paikalla, josta Lordi voitti kilpailun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #PeteParkkonen
Linda Lampenius paljasti, että hänen lapsensa pitävät Pete Parkkosesta ja ovat antaneet tälle lempinimen. Euroviisut ovat kuitenkin vaativa kokemus, joka alkaa Uuden…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #LindaLampenius, #PeteParkkonen
Tänään illalla käynnistyvät Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen esittävät Suomen kilpailukappaleen. Finaalissa esiintyy 25 maata, ja tapahtuma on järjestyksessään 70.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Suomen edustajien Linda Lampeniuksen ja Pete Parkkosen mahdollisuus voittaa Euroviisut on hieman parantunut tiistain semifinaaliesityksen jälkeen. Voiton todennäköisyys on tällä hetkellä 37…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Euroviisujen toinen semifinaali alkaa tänään, ja sen myötä selviävät loput finalistit. Suomi on jo varmistanut paikan finaalissa, kun Linda Lampenius ja Pete…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #LindaLampenius
Pihtiputaalla valmistellaan Euroviisujen suurta iltaa, kun paikallinen Pete Parkkonen edustaa Suomea kilpailussa. Jännitys on korkealla, ja Euroviisufaneja saapuu paikalle eri puolilta maata.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Pihtipudas, #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.