Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalkaan oli jäänyt kiinni pyyntirauta. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti eläimelle suurta kipua, mikä johti lopettamispäätökseen. Poliisi on myös kirjannut asiasta rikosilmoituksen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalkaan oli jäänyt kiinni pyyntirauta. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti eläimelle suurta kipua, mikä johti lopettamispäätökseen. Poliisi on myös kirjannut asiasta rikosilmoituksen.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 17:57, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Karhu lopetettiin pyyntiraudan takia • Karhu lopetettiin Jämsässä pyyntiraudan vuoksi • Karhu lopetettiin pyyntiraudan vuoksi.
Karhu lopetettiin pyyntiraudan takia
Jämsässä lopetettiin karhu, koska sen jalka oli jäänyt kiinni pyyntirautaan. Eläinlääkärin mukaan rauta aiheutti karhulle paljon kipua. Tämän vuoksi karhu päätettiin lopettaa. Poliisi teki asiasta rikosilmoituksen.
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalkaan oli jäänyt kiinni pyyntirauta. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti eläimelle suurta kipua, mikä johti lopettamispäätökseen. Poliisi on myös kirjannut asiasta rikosilmoituksen.
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalka oli jäänyt kiinni pyyntirautaan. Eläinlääkäreiden mukaan raudan aiheuttama kipu täytti eläinten hyvinvointilain kriteerit lopettamiselle. Poliisi on kirjannut asiasta rikosilmoituksen törkeästä metsästysrikoksesta.
Jämsässä lopetettiin karhu, jonka jalka oli jäänyt kiinni pyyntirautaan. Eläinlääkäreiden mukaan rauta aiheutti niin suurta kipua, että karhu piti lain mukaan lopettaa. Poliisi on tehnyt rikosilmoituksen törkeästä metsästysrikoksesta.
Jämsässä karhu jouduttiin lopettamaan, koska se ei pystynyt käyttämään etujalkaansa. Poliisi pyysi apua riistanhoitoyhdistykseltä karhun etsintään ja lopettamiseen. Tapaus liittyy myös rikosilmoitukseen törkeästä metsästysrikoksesta.
Jämsässä karhu jouduttiin lopettamaan, koska sen etujalkaan oli jäänyt pyyntirauta. Eläinlääkärin mukaan rauta aiheutti karhulle suurta kipua, mikä täytti eläinten hyvinvointilain kriteerit lopettamiselle. Poliisi on tehnyt asiasta rikosilmoituksen…
Jämsässä poliisi määräsi karhun lopetettavaksi, koska sen etujalassa oli pyyntiraudasta johtuva vamma. Eläinlääkärin mukaan karhu kärsi suurta kipua, mikä oikeutti eläimen lopettamisen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Jämsä, #Karhu
Utsjoella on alkanut yötön yö, jolloin aurinko paistaa yhtäjaksoisesti yli kaksi kuukautta. Tänä aikana aurinko ei laske horisontin alapuolelle. Seuraava pimeä yö…
Luonto ja ympäristö
Tänä vuonna koivun kukinta on jäänyt keskimääräistä heikommaksi, kertoo Turun yliopiston siitepölytiedotus. Kukinta on jo alkanut suurimmassa osassa maata, mutta Etelä-Lapissa se…
Luonto ja ympäristö
Hallitus on päättänyt laajentaa kalastusrajoituksia Saimaalla suojellakseen saimaannorppia. Verkkokalastuskieltoaika pitenee heinäkuulle, mikäli norppakannan kasvu ei täytä vaatimuksia. Asetus astuu voimaan ylihuomenna.
Luonto ja ympäristö
Sonkajärvellä liikkunut karhu on lopetettu poliisin määräyksestä. Karhu teki toistuvia vierailuja asuntojen pihoilla, mikä aiheutti turvallisuusuhkia alueen asukkaille. Poliisi yritti karkottaa eläintä,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Utsjoella on alkanut yötön yö, jolloin aurinko paistaa jatkuvasti yli kaksi kuukautta. Tänä aikana aurinko ei laske horisontin alapuolelle. Yötön yö ulottuu…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.