Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Puolustusvoimat ilmoitti, että räjähdedroonit olivat matkalla Suomeen Venäjän suunnasta. Droonit liittyivät Ukrainan iskutaktiikkaan Venäjällä. Vaaratiedote annettiin Uudellamaalla, mutta ilmatilan loukkausta ei epäillä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Puolustusvoimat ilmoitti, että räjähdedroonit olivat matkalla Suomeen Venäjän suunnasta. Droonit liittyivät Ukrainan iskutaktiikkaan Venäjällä. Vaaratiedote annettiin Uudellamaalla, mutta ilmatilan loukkausta ei epäillä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 15:57, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Räjähdedroonit matkalla Suomeen Venäjältä • Räjähdedroonit matkalla Suomeen Venäjältä.
Räjähdedroonit tulevat Venäjältä
Puolustusvoimat kertoi, että droonit olivat matkalla Suomeen Venäjän suunnasta. Droonit olivat räjähdelastissa ja ne liittyivät Ukrainan iskuun Venäjällä. Uudellamaalla annettiin vaaratiedote droonien mahdollisesta saapumisesta. Ilmatilan loukkausta ei kuitenkaan epäillä.
Puolustusvoimat ilmoitti, että räjähdedroonit olivat matkalla Suomeen Venäjän suunnasta. Droonit liittyivät Ukrainan iskutaktiikkaan Venäjällä. Vaaratiedote annettiin Uudellamaalla, mutta ilmatilan loukkausta ei epäillä.
Puolustusvoimat on vahvistanut, että räjähdedroonit olivat matkalla Suomeen Venäjän suunnasta. Droonit aiheuttivat vaaratiedotteen ja liittyvät Ukrainan iskuun Venäjälle. Tilanne on edelleen kehittyvä.
Perjantaina Suomeen saapui drooneja Venäjän suunnasta. Ne liittyivät Ukrainan iskun valmisteluihin ja lähimmät kohteet olivat 300 kilometrin päässä Suomen rannikosta. Puolustusvoimat tehosti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Puolustusvoimat, #Venäjä
Ukrainan droonit estävät Venäjän huoltoyhteydet Krimille, mikä vaikeuttaa alueen saattamista. Venäjän käyttämät kuljetusreitit ovat vaarassa, ja Ukraina käyttää drooneja iskuissa jopa 200…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Droonit
Ukraina toteutti laajan drooni-iskun Venäjälle, kohdistuen armeijan ja energiatuotannon kohteisiin. Rjazanissa öljynjalostamoon osuneet iskut aiheuttivat tulipalon ja kolme ihmistä kuoli. Iskuja tapahtui…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukraina toteutti laajan droonihyökkäyksen Venäjälle, jonka Venäjän puolustusministeriö torjui. Hyökkäys kohdistui yhdeksään alueeseen, ja Venäjän ilmapuolustus ampui alas 355 droonia. Rjazanissa drooni…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Uudellamaalla annettiin perjantaina aamuyöllä droonivaroitus mahdollisesti vaarallisista drooneista. Asukkaita kehotettiin pysymään sisätiloissa, mutta tilanne rauhoittui aamuseitsemän jälkeen. Sota-asiantuntija Emil Kastehelmi arvioi, että…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Droonit, #Ukraina
Ukrainan asevoimat antaa Suomen Puolustusvoimille ennakkovaroituksen ukrainalaisten lennokkien mahdollisesta päätymisestä Suomen ilmatilaan. Tieto perustuu kansainvälisiin ja kotimaisiin lähteisiin. Ukrainalaiset yhteysupseerit osallistuvat myös…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Puolustusvoimat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.