Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomeen saapuu ensi viikolla lämmintä ja kosteaa ilmaa, mikä voi nostaa lämpötiloja jopa 35 asteeseen. Meteorologi Markus Mäntykannas kertoo, että helleraja voi rikkoutua maan etelä- ja itäosassa tiistaina. Vaikka helteet eivät ole vielä odotettavissa, ukonilmat voivat yllättää.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomeen saapuu ensi viikolla lämmintä ja kosteaa ilmaa, mikä voi nostaa lämpötiloja jopa 35 asteeseen. Meteorologi Markus Mäntykannas kertoo, että helleraja voi rikkoutua maan etelä- ja itäosassa tiistaina. Vaikka helteet eivät ole vielä odotettavissa, ukonilmat voivat yllättää.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 15:12, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poikkeuksellista säätä odotettavissa Suomessa.
Suomessa on poikkeavaa säätä
Ensi viikolla Suomeen tulee lämmintä ja kosteaa ilmaa. Lämpötilat voivat nousta jopa 35 asteeseen. Helleraja voi rikkoutua tiistaina etelä- ja itäosassa. Helteitä ei kuitenkaan vielä odoteta, mutta ukonilmat voivat yllättää.
Suomeen saapuu ensi viikolla lämmintä ja kosteaa ilmaa, mikä voi nostaa lämpötiloja jopa 35 asteeseen. Meteorologi Markus Mäntykannas kertoo, että helleraja voi rikkoutua maan etelä- ja itäosassa tiistaina.…
Suomeen saapuu viikonloppuna sateita, ja päivälämpötilat pysyvät osassa maata alle 20 asteen. Lämpötilat vaihtelevat suurimmassa osassa maata 10–15 asteen välillä, mutta lännessä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Perjantaina Suomessa nautitaan aurinkoisista ja lämpimistä säistä, mutta lauantaina matalapaine tuo mukanaan kuurosateita Itä-Suomeen ja Kainuuseen. Päivälämpötilat kohoavat perjantaina 13–18 asteeseen, mutta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa nautitaan lähiviikkoina tavanomaista korkeammista lämpötiloista, jopa yli 20 astetta. Sademäärät ovat lähes koko maassa runsaampia kuin normaalisti, erityisesti Länsi- ja Pohjois-Suomessa.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Foreca
Tällä viikolla Suomen sää lämpenee ja lämpötilat nousevat parinkympin lukemiin. Alkuviikosta kuitenkin saadaan myös sateita, erityisesti maan länsi- ja pohjoisosissa. Itäosassa voi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Utsjoella on alkanut yötön yö, jolloin aurinko paistaa yhtäjaksoisesti yli kaksi kuukautta. Tänä aikana aurinko ei laske horisontin alapuolelle. Seuraava pimeä yö…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Lähipäivinä Suomessa nautitaan lämpimistä säistä, mutta myös runsaita sateita on odotettavissa. Keskiviikkona ja torstaina lämpötilat kohoavat paikoin lähelle 20 astetta, mutta sateet…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.