Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin hyökkäyksissä Israelia vastaan lokakuussa 2023.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin hyökkäyksissä Israelia vastaan lokakuussa 2023.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 14:49, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hamasin johtaja kuoli Israelin iskussa • Hamasin johtaja kuoli Israelin iskussa • Hamasin johtaja kuoli Israelin iskussa.
Hamasin johtaja kuoli iskussa
Israel sanoo, että Hamasin johtaja kuoli eilen Gazassa. Isku tapahtui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli tärkeä henkilö Hamasin toiminnoissa. Hän oli mukana hyökkäyksissä, jotka tapahtuivat lokakuussa 2023.
Israel vahvisti, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli keskeinen hahmo Hamasin hyökkäyksissä Israelia vastaan lokakuussa 2023.
Israel vahvistaa, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli yksi viimeisistä korkea-arvoisista Hamasin komentajista, jotka osallistuivat 7. lokakuuta…
Israel vahvistaa, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Kaksi Hamasin edustajaa on myös vahvistanut tiedon johtajan kuolemasta. Isku kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon, ja se…
Israel vahvistaa, että Hamasin aseellisen siiven johtaja on kuollut Gazassa tapahtuneessa iskussa. Isku oli Israelin mukaan täsmäisku, joka kohdistui asuinhuoneistoon ja siviiliautoon. Johtaja oli yksi viimeisistä korkeassa asemassa…
Hamasin korkea-arvoinen virkamies vahvisti, että Izz al-Din al-Haddad on kuollut Israelin suorittamassa iskussa Gazassa. Al-Haddad oli yksi Hamasin 7. lokakuuta 2023 Israelin hyökkäysten suunnittelijoista. Tämä on jo neljäs…
Israel on hyökännyt Gazaan kohteenaan Hamasin korkein sotilaallinen johtaja Izz al-Din al-Haddad. Hyökkäyksen seurauksena Gazassa on raportoitu ainakin yhden ihmisen kuolleen, mutta…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel, #Hamas
Israel on jatkanut iskujaan eteläiseen Libanoniin, vaikka maat olivat sopineet aselevon pidentämisestä. Israelin asevoimat iskevät Hizbollahin kohteisiin useilla alueilla, ja alueen asukkaita…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel
Venäjän presidentti Vladimir Putin matkustaa ensi viikolla Kiinaan, kertoi Kreml. Vierailun aikana Putin ja Kiinan presidentti Xi Jinping keskustelevat maiden välisen kumppanuuden…
Ulkomaat
Ukraina toteutti laajan droonihyökkäyksen Venäjälle, jonka Venäjän puolustusministeriö torjui. Hyökkäys kohdistui yhdeksään alueeseen, ja Venäjän ilmapuolustus ampui alas 355 droonia. Rjazanissa drooni…
Ulkomaat
Kongon demokraattisessa tasavallassa on puhjennut ebolaepidemia, joka on jo vaatinut 65 kuolonuhria ja 246 epäiltyä tartuntaa. Epidemia on erityisesti levinnyt Iturin maakunnassa,…
Ulkomaat
Israel ja Libanon ovat sopineet tulitauon pidentämisestä 45 päivällä. Uudet neuvottelut on suunniteltu touko-kesäkuun vaihteeseen. Israel jatkaa iskujaan Libanonin eteläosiin, väittäen niiden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Israel
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.