Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Skotlannin Valioliigan päätöskierroksella Celtic kohtaa Heartsin mestaruuden ratkaisevassa ottelussa. Hearts johtaa sarjaa yhdellä pisteellä, ja voitto takaisi heille mestaruuden ensimmäistä kertaa 66 vuoteen. Celtic on voittanut useita mestaruuksia, mutta nyt panokset ovat korkealla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Skotlannin Valioliigan päätöskierroksella Celtic kohtaa Heartsin mestaruuden ratkaisevassa ottelussa. Hearts johtaa sarjaa yhdellä pisteellä, ja voitto takaisi heille mestaruuden ensimmäistä kertaa 66 vuoteen. Celtic on voittanut useita mestaruuksia, mutta nyt panokset ovat korkealla.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 13:24, pääluokka Jalkapallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Celtic ja Hearts taistelevat mestaruudesta • Celtic taistelee mestaruudesta päätöskierroksella • Celtic ja Hearts taistelevat mestaruudesta.
Celtic ja Hearts taistelevat mestaruudesta
Skotlannin Valioliigassa pelataan mestaruuden ratkaiseva ottelu. Celtic kohtaa Heartsin, joka johtaa sarjaa yhdellä pisteellä. Hearts voi voittaa mestaruuden ensimmäistä kertaa 66 vuoteen. Celtic on voittanut mestaruuksia paljon, mutta nyt tilanne on jännittävä.
Skotlannin Valioliigan päätöskierroksella Celtic kohtaa Heartsin mestaruuden ratkaisevassa ottelussa. Hearts johtaa sarjaa yhdellä pisteellä, ja voitto takaisi heille mestaruuden ensimmäistä kertaa 66 vuoteen. Celtic on voittanut useita mestaruuksia,…
Skotlannin Valioliiga huipentuu lauantaina, kun Celtic kohtaa Heartsin mestaruuden ratkaisevassa ottelussa. Hearts johtaa sarjaa yhdellä pisteellä, ja Celtic tarvitsee voiton mestaruuden varmistamiseksi. Heartsilla on mahdollisuus voittaa mestaruus ensimmäistä…
Skotlannin Valioliiga huipentuu mestaruuskamppailuun, jossa Celtic kohtaa Heartsin. Hearts johtaa sarjaa yhdellä pisteellä, joten Celtic tarvitsee voiton mestaruuden varmistamiseksi. Heartsilla on mahdollisuus voittaa mestaruus ensimmäistä kertaa 66 vuoteen.
Edinburghin Hearts on vain pisteen päässä Skotlannin jalkapallomestaruudesta ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1960. Joukkue voitti Falkirkin 3–0 ja tarvitsee lauantaina tasapelin Celticiä…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Hearts, #Celtic
Arsenal varmisti tärkeän voiton West Hamista Valioliigassa, kun ottelun lisäajalla hylätty tasoitusmaali vaikutti mestaruustaistoihin. Leandro Trossard teki Arsenalin ainoan maalin 83. Minuutilla,…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga
Manchester City nousi lähemmäs Valioliigan kärkeä voittamalla Crystal Palacen 3–0. Ottelussa maaleista vastasivat Antoine Semenyo, Omar Marmoush ja Savinho. City on nyt…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga
Manchester City voitti Brentfordin Valioliigassa 3–0 ja pitää mestaruushaaveensa elossa. Voitto nosti Cityn sarjataulukossa kahden pisteen päähän Arsenalista. City hallitsi peliä erityisesti…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga
Chelsea sai vihdoin pisteitä Englannin Valioliigassa, kun se pelasi 1–1-tasapelin Liverpoolin vieraana. Liverpoolin Ryan Gravenberch teki avausmaalin, mutta Chelsea tasoitti Enzo Fernandezin…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga
Aston Villa voitti Liverpoolin 4–2 ja varmisti paikan ensi kauden Mestarien liigassa. Joukkue nousi Valioliigassa neljänneksi, ja se ei voi enää pudota…
Jalkapallo • jaetut avainsanat: #Valioliiga
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.