Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mäkihyppääjä Risto Jussilainen on saanut syytteen rattijuopumuksesta. Keski-Suomen käräjäoikeus käsittelee tapausta ensi viikolla. Jussilaisen uloshengitysilman alkoholipitoisuus oli 0,5 promillea.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mäkihyppääjä Risto Jussilainen on saanut syytteen rattijuopumuksesta. Keski-Suomen käräjäoikeus käsittelee tapausta ensi viikolla. Jussilaisen uloshengitysilman alkoholipitoisuus oli 0,5 promillea.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 12:39, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Risto Jussilainen syytetty rattijuopumuksesta • Risto Jussilainen sai syytteen • Risto Jussilainen syytetty rattijuopumuksesta.
Risto Jussilainen syytetään rattijuopumuksesta
Mäkihyppääjä Risto Jussilainen on saanut syytteen rattijuopumuksesta. Hänellä oli ajon aikana alkoholia veressä. Jussilaisen lukema oli 0,5 promillea. Oikeus käsittelee tapausta ensi viikolla.
Mäkihyppääjä Risto Jussilainen on saanut syytteen rattijuopumuksesta. Keski-Suomen käräjäoikeus käsittelee tapausta ensi viikolla. Jussilaisen uloshengitysilman alkoholipitoisuus oli 0,5 promillea.
Mäkihyppääjä Risto Jussilainen on saanut syytteen rattijuopumuksesta. Keski-Suomen käräjäoikeus käsittelee tapauksen ensi viikolla. Jussilaisen uloshengitysilman alkoholipitoisuus oli yli 0,5 promillea.
Mäkihyppääjä Risto Jussilainen on saanut syytteen rattijuopumuksesta. Keski-Suomen käräjäoikeus käsittelee tapausta ensi viikolla. Jussilaisen uloshengitysilman alkoholipitoisuus oli 0,22 milligrammaa litrassa.
Entinen mäkihyppääjä Risto Jussilainen odottaa tuomiota rattijuopumuksesta. Hän ajoi mönkijällä alkoholin vaikutuksen alaisena viime vuoden lokakuussa. Jussilainen myöntää syyllisyytensä ja odottaa rangaistusta.
Entinen mäkihyppääjä Risto Jussilainen on saanut syytteen rattijuopumuksesta. Keski-Suomen käräjäoikeus käsittelee tapausta ensi viikolla. Jussilaisen syytetään ajaneen mönkijällä alkoholin vaikutuksen alaisena.
Rikos • jaetut avainsanat: #RistoJussilainen, #Rattijuopumus
Kainuun hyvinvointialueen Rajamiehentien asumisyksikössä on aloitettu esitutkinta rikosepäilyistä, jotka eivät rajoitu yhteen tapahtumaan. Poliisi selvittää useita asianosaisia ja epäiltyjä, ja rikosnimikkeinä ovat…
Rikos
Vaasassa 64-vuotias mies ampuu kiväärillä nuoria kerrostalon parvekkeelta. Hänet vangittiin epäiltynä kahdesta tapon yrityksestä. Poliisi esitti alun perin viisi tapon yritystä, mutta…
Rikos
Poliisi on tunnistanut osan vappuna Tampereella tapahtuneista pahoinpitelyistä epäillyistä. Tunnistetut henkilöt ovat kotoisin muilta paikkakunnilta, ja poliisi on pyytänyt heidän kuulemistaan. Lisäksi…
Rikos
Oulun käräjäoikeus tuomitsi 86-vuotiaan miehen taposta, joka tapahtui Taivalkoskella viime vuonna. Mies ampui kuoliaaksi toisen miehen kokouksessa, ja oikeus katsoi hänen syyllistyneen…
Rikos
Pieksämäellä keski-ikäinen mies jäi kiinni luvattomasta veturin purkamisesta. Hän oli purkamassa vetureita, jotka olivat jo menossa purkuun, ja pyrki saamaan kuparia omaan…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.