Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Wood vähentää satoja työtehtäviä, ja Yhdysvallat iski Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen. Metsä Wood ilmoitti vähentävänsä yhteensä 100 työtehtävää…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Donald Trumpin ja Xi Jinpingin tapaaminen Pekingissä ei tuottanut merkittäviä tuloksia. Kiinan asiantuntijan mukaan Trump teki vakavan virheen, kun hän viestitti Yhdysvaltojen tarvitsevan Kiinan suosiota. Kiinalaiset viranomaiset reagoivat tähän kovalla pelillä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Donald Trumpin ja Xi Jinpingin tapaaminen Pekingissä ei tuottanut merkittäviä tuloksia. Kiinan asiantuntijan mukaan Trump teki vakavan virheen, kun hän viestitti Yhdysvaltojen tarvitsevan Kiinan suosiota. Kiinalaiset viranomaiset reagoivat tähän kovalla pelillä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 12:30, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kiinan-tuntija: Tämä oli Donald Trumpin suurin virhe Pekingissä • Trump varoittaa Taiwania itsenäistymisestä.
Kiinan-tuntija: Tämä oli Donald Trumpin suurin virhe Pekingissä
Donald Trump ja Xi Jinping tapasivat Pekingissä. Tapaamisesta ei tullut suuria tuloksia. Asiantuntija sanoo, että Trumpin viesti oli virheellinen. Kiinalaiset viranomaiset reagoivat tähän tiukasti.
Donald Trumpin ja Xi Jinpingin tapaaminen Pekingissä ei tuottanut merkittäviä tuloksia. Kiinan asiantuntijan mukaan Trump teki vakavan virheen, kun hän viestitti Yhdysvaltojen tarvitsevan Kiinan suosiota. Kiinalaiset viranomaiset reagoivat…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump varoitti Taiwania, ettei se saisi julistautua virallisesti itsenäiseksi. Varoitus annettiin Trumpin Kiinan-vierailun jälkeen, jolloin hän keskusteli presidentti Xi Jinpingin kanssa Taiwanin tilanteesta. Kiina pitää…
Venäjän presidentti Vladimir Putin suuntaa ensi viikolla Kiinaan, missä hänen vierailunsa kestää tiistaista keskiviikkoon. Hän tapaa Kiinan presidentin Xi Jinpingin keskustellakseen maiden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiina, #XiJinping
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump vieraili Kiinassa ja tapasi presidentti Xi Jinpingin. Trumpin mukaan Xi lupasi Kiinan tarjoavan apua Hormuzinsalmen avaamiseksi, mutta ei…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #XiJinping
Yhdysvaltojen presidentti Donald Trumpin asema on heikentynyt Kiinan johtajan Xi Jinpingin silmissä. Kiina seuraa Trumpin toimia, erityisesti hänen ulkopolitiikkaansa, joka on muuttumassa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #XiJinping
Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump ilmoitti, että hän päättää pian Taiwanille suunnitellusta 14 miljardin dollarin asekaupasta. Kiinan presidentti Xi Jinping varoitti Trumpia, että…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Taiwan
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ei ole vielä tehnyt päätöstä Taiwanin asekaupasta. Hän kommentoi asiaa Kiinan-vierailunsa jälkeen ja totesi tekevänsä ratkaisun pian. Vaikka…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Taiwan
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin Kiina-vierailun aikana esiintyi useita häiriöitä ja kaaosta. Valkoisen talon työntekijä joutui kiinalaisten toimittajien tallomaksi, ja presidentin turvallisuudesta vastaava…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Kiina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Heinät kukkivat maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa. Muualla kukinta-alueella määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu maan eteläosista Etelä-Lappiin ulottuvalla alueella. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen kohtalaisia maan eteläosissa, vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa ja ovat vähäisiä Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.