Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin vastauksena helikopterihyökkäykseen, ja Belfastissa mielenosoitukset ovat äityneet levottomuuksiksi. Samalla Kelan etuusmenot kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lauantaina pelataan kuusi ottelua jääkiekon miesten MM-kisoissa. Päivä alkaa otteluilla Britannia–Itävalta ja Slovakia–Norja, ja iltapäivällä nähdään Suomen ja Unkarin välinen ottelu. Illalla pelataan vielä Slovenia–Tshekki ja Sveitsi–Latvia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lauantaina pelataan kuusi ottelua jääkiekon miesten MM-kisoissa. Päivä alkaa otteluilla Britannia–Itävalta ja Slovakia–Norja, ja iltapäivällä nähdään Suomen ja Unkarin välinen ottelu. Illalla pelataan vielä Slovenia–Tshekki ja Sveitsi–Latvia.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 06:52, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa MM-kisoissa kuusi ottelua lauantaina • Vilkas jääkiekko päivä MM-kisoissa • MM-kisoissa kuusi ottelua lauantaina.
Kuusi ottelua MM-kisoissa lauantaina
Lauantaina jääkiekon miesten MM-kisoissa pelataan kuusi ottelua. Päivä alkaa otteluilla Britannia ja Itävalta sekä Slovakia ja Norja. Iltapäivällä Suomi pelaa Unkaria vastaan. Illalla pelataan Slovenia ja Tshekki sekä Sveitsi ja Latvia.
Lauantaina pelataan kuusi ottelua jääkiekon miesten MM-kisoissa. Päivä alkaa otteluilla Britannia–Itävalta ja Slovakia–Norja, ja iltapäivällä nähdään Suomen ja Unkarin välinen ottelu. Illalla pelataan vielä Slovenia–Tshekki ja Sveitsi–Latvia.
Miesten jääkiekon MM-kisoissa pelataan lauantaina kuusi ottelua. Päivä alkaa otteluilla Britannia–Itävalta ja Slovakia–Norja, ja iltapäivällä pelataan Suomen ja Unkarin sekä Italian ja Kanadan välinen ottelu. Illalla vuorossa ovat…
Lauantaina pelataan kuusi ottelua jääkiekon miesten MM-kisoissa. Päivä alkaa otteluilla Britannia–Itävalta ja Slovakia–Norja, ja iltapäivällä Suomi kohtaa Unkarin. Illalla pelataan vielä Slovenia–Tshekki ja Sveitsi–Latvia.
Yhdysvaltain jääkiekkotähti Matthew Tkachuk jää pois joukkueensa ensimmäisistä otteluista miesten MM-kisoissa. Hän saapuu kisapaikalle vasta ensi viikon tiistaina, koska hänen vaimonsa synnytti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Suomen jääkiekkomaajoukkue pelaa tänään MM-kisojen avausottelun Saksaa vastaan. Puolustaja Nikolas Matinpalo odottaa fyysistä kamppailua ja uskoo Saksan olevan kova vastustaja. Ottelu pelataan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #Jääkiekko
Jääkiekon MM-kisat pelataan Sveitsissä 15.–31. toukokuuta. USA puolustaa mestaruutta, kun taas Suomi tavoittelee paluuta mitalipeleihin neljän vuoden tauon jälkeen. Kisat näkyvät Suomessa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MMkisat
Puolustaja Urho Vaakanainen pelasi ensimmäisen miesten MM-kisapelin perjantaina, kun Leijonat voitti Saksan 3–1. Vaakanainen, jolla on kokemusta NHL:stä ja AHL:stä, huomasi joukkueen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat
Kanadan jääkiekkomaajoukkueessa tapahtuu merkittävä muutos, kun 19-vuotias Macklin Celebrini saa kapteenin roolin MM-kilpailuissa. Celebrini, joka on ollut loistava NHL:ssä, ottaa vastuun, vaikka…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Saksan jääkiekkomaajoukkue saa vahvistuksen NHL:stä, kun Lukas Reichel liittyy joukkueeseen ennen MM-avauksen ottelua Suomea vastaan. 23-vuotias hyökkääjä on pelannut tällä kaudella 29…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.