Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ilona Mononen voitti naisten 3 000 metrin kilpailun Norjassa ja teki samalla ennätysparannuksen. Hän juoksi ajan 8.48,42, mikä on lähes seitsemän sekuntia parempi kuin aiempi ennätys. Mononen nousi suomalaistilastossa neljännelle sijalle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ilona Mononen voitti naisten 3 000 metrin kilpailun Norjassa ja teki samalla ennätysparannuksen. Hän juoksi ajan 8.48,42, mikä on lähes seitsemän sekuntia parempi kuin aiempi ennätys. Mononen nousi suomalaistilastossa neljännelle sijalle.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.5.2026 klo 06:08, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ilona Mononen paransi ennätystään 3 000 metrillä • Ilona Mononen paransi ennätystään Oslossa • Ilona Mononen paransi ennätystään Oslossa.
Ilona Mononen paransi ennätystään
Ilona Mononen voitti 3 000 metrin kilpailun Norjassa. Hän juoksi ajan 8.48,42, joka on uusi ennätys. Aika on lähes seitsemän sekuntia parempi kuin aiempi ennätys. Mononen on kilpaillut tänä vuonna neljässä kilpailussa ja parantanut ennätystään jokaisessa.
Ilona Mononen voitti naisten 3 000 metrin kilpailun Norjassa ja teki samalla ennätysparannuksen. Hän juoksi ajan 8.48,42, mikä on lähes seitsemän sekuntia parempi kuin aiempi ennätys. Mononen nousi…
Ilona Mononen voitti naisten 3 000 metriä Oslossa ja paransi ennätystään lähes seitsemällä sekunnilla. Hän juoksi kilpailun aikaan 8.48,42, mikä nosti hänet neljännelle sijalle kaikkien aikojen suomalaistilastossa. Mononen…
Ilona Mononen voitti naisten 3 000 metriä Oslossa ja paransi ennätystään lähes seitsemällä sekunnilla. Hän juoksi kilpailun aikaan 8.48,42, mikä nosti hänet neljännelle sijalle kaikkien aikojen suomalaistilastossa. Mononen…
Kestävyysjuoksija Alisa Vainio joutui jättämään lauantain puolimaratonin SM-kilpailun väliin vatsataudin vuoksi. Vainio ilmoitti asiasta Instagramissa, ja hänen managerinsa kertoi, että oireet alkoivat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Kestävyysjuoksu
Anni Kuosmanen voitti lauantaina puolimaratonin Suomen mestaruuden Pyhtäällä. Voittoaika 1.16.28 on hänen uusi henkilökohtainen ennätys. Alisa Vainion sairastuminen avasi mahdollisuuden muille kilpailijoille,…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Kestävyysjuoksu
Ilona Mononen, 22, on ollut kestävyysjuoksussa huipputasolla ja saavuttanut useita ennätyksiä kevään aikana. Hän vietti aikaa harjoittelemassa Etelä-Afrikassa, Espanjassa ja Portugalissa, mikä…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #IlonaMononen, #Kestävyysjuoksu
Ilona Mononen juoksi yöjuoksussa 10 000 metrin EM-rajan alle. Hän ei kuitenkaan ole varma, juokseeko hän matkaa arvokisoissa. Nathalie Blomqvist jäi EM-rajan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #IlonaMononen
Ilona Mononen juoksi Hollannissa viiden kilometrin maantiejuoksussa Suomen ennätyksen 15.10. Mononen on tunnettu arvokisajuoksijana ja hän on parantanut useita ennätyksiä urallaan.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #IlonaMononen, #Kestävyysjuoksu
Maratontähti Alisa Vainio osallistuu lauantaina Helsinki City Run -tapahtumaan. Hän tavoittelee kolmatta voittoa puolimaratonista, jossa hänellä on hyviä muistoja aiemmista kilpailuista. Vainio…
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.