Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Puolustaja Urho Vaakanainen pelasi ensimmäisen miesten MM-kisapelin perjantaina, kun Leijonat voitti Saksan 3–1. Vaakanainen, jolla on kokemusta NHL:stä ja AHL:stä, huomasi joukkueen vahvuudet ja heikkoudet avausottelussa. Hän toivoo Leijonilta parempaa tehokkuutta hyökkäyksessä tulevissa peleissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Puolustaja Urho Vaakanainen pelasi ensimmäisen miesten MM-kisapelin perjantaina, kun Leijonat voitti Saksan 3–1. Vaakanainen, jolla on kokemusta NHL:stä ja AHL:stä, huomasi joukkueen vahvuudet ja heikkoudet avausottelussa. Hän toivoo Leijonilta parempaa tehokkuutta hyökkäyksessä tulevissa peleissä.
Aiheesta on julkaistu 33 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 22:06, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Urho Vaakanainen debytoi miesten MM-kisoissa • Leijonat voitti MM-avauksen Saksasta • Leijonat voitti Saksan MM-avauksessa.
Vaakanainen pelaa ensimmäiset MM-kisat
Urho Vaakanainen pelasi ensimmäisen miesten MM-ottelunsa perjantaina. Leijonat voitti Saksan 3–1. Vaakanainen on pelannut aiemmin NHL:ssä ja AHL:ssä. Hän haluaa joukkueen parantavan hyökkäyksen tehokkuutta seuraavissa peleissä.
Puolustaja Urho Vaakanainen pelasi ensimmäisen miesten MM-kisapelin perjantaina, kun Leijonat voitti Saksan 3–1. Vaakanainen, jolla on kokemusta NHL:stä ja AHL:stä, huomasi joukkueen vahvuudet ja heikkoudet avausottelussa. Hän toivoo…
Leijonat avasi jääkiekon MM-kisat voitolla Saksasta lukemin 3–1. Anton Lundell oli joukkueen tehomies tehoilla 1+1. Kapteeni Aleksander Barkov kehui joukkueen esitystä, mutta totesi parantamisen varaa olevan.
Suomen jääkiekkomaajoukkue voitti Saksan MM-kisojen avausottelussa Zürichissä. Saksan päävalmentaja Harold Kreis totesi, että joukkueen pelisuunnitelma ei toiminut, ja he joutuivat mukautumaan Suomi-pelin tyyliin. Erikoistilanteet olivat ratkaisevia, sillä Suomi…
Maalivahti Justus Annunen pelasi ensimmäisen aikuisten arvokisaottelunsa Zürichin MM-kisoissa, kun Suomi kohtasi Saksan. Annunen myönsi olleensa jännittynyt, mutta arvioi suoriutuneensa hyvin. Hän onnistui torjumaan useita laukauksia, mutta ei…
Naisten Ykköspesiksessä Alajärven Ankkurit voitti Jokilaakson Pesäkuulan tiukassa ottelussa. Ottelu päättyi Alajärven voittoon kolmannessa erässä. Joukkueet pelasivat tasaisesti, mutta Alajärvi onnistui kääntämään pelin edukseen.
Suomen jääkiekkomaajoukkue, Leijonat, voitti MM-kisojen avausottelussa Saksan 3–1. Ottelussa Puljujärvi ja Räty onnistuivat maalinteossa heti alussa. Suomi on vahva voittajakandidaatti kisojen edetessä.
Leijonat aloitti jääkiekon MM-turnauksen voitolla, kaatamalla Saksan 3–1. Päävalmentaja Antti Pennanen oli tyytyväinen joukkueen esitykseen, erityisesti erikoistilanteissa. Kapteeni Aleksander Barkov johti joukkuetta vahvalla pelillä ja teki kaksi ylivoimamaalia.
Tony Miettinen juhlii Ruotsin cupin voittoa Mjällby AIF:n riveissä. Joukkue voitti finaalissa Hammarbyn 2–1, ja Miettinen pelasi ottelussa täydet minuutit. Tämä voitto on Mjällbyn ensimmäinen Ruotsin cupissa.
Suomi voitti Saksan 3–1 MM-kisojen avausottelussa. Kapteeni Aleksander Barkov johti joukkuetta, iskien kaksi ylivoimamaalia. Päävalmentaja Antti Pennanen oli tyytyväinen joukkueen esitykseen ja erikoistilanteisiin.
Suomi voitti jääkiekon miesten MM-turnauksen avausottelun Saksan 3–1. Anton Lundell teki ottelun avausmaalin ylivoimalla, ja Jesse Puljujärvi sekä Aatu Räty lisäsivät maaleja. Justus Annunen debytoi maalissa ja torjui…
Suomi aloitti jääkiekon MM-kisat voitolla, kun se voitti Saksan 3-1. Anton Lundell teki ottelun avausmaalin ajassa 8.33 ja merkkautti yhteensä 1+1 pistettä. Ottelu oli erityinen, sillä se oli…
Suomi avasi MM-turnauksen voitolla Saksasta, ja Jesse Puljujärvi oli yksi ottelun tähdistä. Hän teki voittomaalin ja keräsi tehopisteitä 1+1. Pelissä Suomi hallitsi peliä huolimatta jäähyistä, ja ylivoimapeli oli…
Leijonat on valmis aloittamaan jääkiekon MM-turnauksen. Joukkueen valmistautuminen on ollut intensiivistä, ja odotukset ovat korkealla. Fanit toivovat menestystä turnauksessa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMturnaus
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat lähtee MM-turnaukseen vahvalla NHL-taustalla. Joukkueessa on 18 pelaajaa, joilla on kokemusta NHL:stä, ja yhteensä 4 841 NHL-runkosarjaottelua. Leijonat sijoittuu…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Yhdysvaltain jääkiekkotähti Matthew Tkachuk jää pois joukkueensa ensimmäisistä otteluista miesten MM-kisoissa. Hän saapuu kisapaikalle vasta ensi viikon tiistaina, koska hänen vaimonsa synnytti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #MMkisat, #Jääkiekko
Saksan jääkiekkomaajoukkue saa vahvistuksen NHL:stä, kun Lukas Reichel liittyy joukkueeseen ennen MM-avauksen ottelua Suomea vastaan. 23-vuotias hyökkääjä on pelannut tällä kaudella 29…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Saksa, #MMkisat
Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen on optimistinen joukkueensa mahdollisuuksista jääkiekon MM-kisoissa. Pennanen koki juuri ensimmäisen hole in one -suorituksensa golfkentällä, mutta korosti, että…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Leijonat kohtaa Saksan MM-turnauksen avauspelissä tänään. 19 kenttäpelaajaa ja kolme maalivahtia saivat kisapassin leiman, mutta muutama pelaaja odottaa vielä vuoroaan. General manager…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMturnaus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.