Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


Puljujärvi kritisoi pehmeää jäätä MM-kisoissa

Aihesivu: Puljujärvi kritisoi pehmeää jäätä MM-kisoissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Jesse Puljujärvi huomautti jääkiekon MM-kisojen Swiss Life -areenan jäästä, joka hänen mielestään on liian pehmeä. Puljujärvi, joka on pelannut areenalla aiemmin, ihmetteli jääolosuhteita ottelun jälkeen. Huolimatta jäästä, Leijonien ykkösylivoima onnistui tekemään kaksi maalia ottelussa Saksaa vastaan.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Jääkiekko
  • Päivitetty 15.5.2026 klo 21:06
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Jesse Puljujärvi huomautti jääkiekon MM-kisojen Swiss Life -areenan jäästä, joka hänen mielestään on liian pehmeä. Puljujärvi, joka on pelannut areenalla aiemmin, ihmetteli jääolosuhteita ottelun jälkeen. Huolimatta jäästä, Leijonien ykkösylivoima onnistui tekemään kaksi maalia ottelussa Saksaa vastaan.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 21:06, pääluokka Jääkiekko.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Puljujärvi kritisoi pehmeää jäätä MM-kisoissa • Puljujärvi loistaa MM-avausvoitossa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 15.5.2026 klo 21:06.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Jääkiekko.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #JessePuljujärvi, #Leijonat, #MMkisat.

Selkokielinen yhteenveto

Puljujärvi kritisoi pehmeää jäätä

Jesse Puljujärvi sanoi, että jääkiekon MM-kisojen areenan jää on liian pehmeä. Hän huomasi tämän Suomen ja Saksan ottelun jälkeen. Puljujärvi on pelannut aiemmin samalla areenalla. Vaikka jää oli pehmeä, Leijonat teki kaksi maalia ykkösylivoimalla.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.