Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kaakon suunnalta nousee matalapaine, joka tuo mukanaan sade- ja ukkoskuuroja. Viikonlopun aikana suurimmassa osassa maata on odotettavissa sateisempaa säätä, erityisesti idässä ja pohjoisessa. Etelä- ja Keski-Suomessa sää pysyy poutaisena ja aurinkoisena.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kaakon suunnalta nousee matalapaine, joka tuo mukanaan sade- ja ukkoskuuroja. Viikonlopun aikana suurimmassa osassa maata on odotettavissa sateisempaa säätä, erityisesti idässä ja pohjoisessa. Etelä- ja Keski-Suomessa sää pysyy poutaisena ja aurinkoisena.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 19:45, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Matalapaine tuo sateet itään ja pohjoiseen viikonlopuksi.
Sateet tulevat itään ja pohjoiseen
Kaakon suunnalta tulee matalapaine, joka tuo sateita. Viikonloppuna sataa monilla alueilla, erityisesti idässä ja pohjoisessa. Sateet voivat olla kuuroja ja paikoin runsaita. Etelä- ja Keski-Suomessa on poutaa ja aurinkoa. Maanantaina sää muuttuu poutaisemmaksi ja lämpimämmäksi.
Kaakon suunnalta nousee matalapaine, joka tuo mukanaan sade- ja ukkoskuuroja. Viikonlopun aikana suurimmassa osassa maata on odotettavissa sateisempaa säätä, erityisesti idässä ja pohjoisessa. Etelä- ja Keski-Suomessa sää pysyy…
Perjantaina Suomessa nautitaan aurinkoisista ja lämpimistä säistä, mutta lauantaina matalapaine tuo mukanaan kuurosateita Itä-Suomeen ja Kainuuseen. Päivälämpötilat kohoavat perjantaina 13–18 asteeseen, mutta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sateet
Lähipäivinä Suomessa nautitaan lämpimistä säistä, mutta myös runsaita sateita on odotettavissa. Keskiviikkona ja torstaina lämpötilat kohoavat paikoin lähelle 20 astetta, mutta sateet…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Useita sadealueita liikkuu Suomen yli, mikä tuo helpotusta kuivaan säähän. Sateet keskittyvät erityisesti pohjoiseen ja itään, ja sademäärät vaihtelevat muutamasta millistä kymmeneen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sateet
Tulevana viikonloppuna Suomi jakautuu sään mukaan, kun osassa maata sataa runsaasti vettä. Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa odotetaan jopa 30 millimetriä sadetta, kun taas…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Ensi viikolla Suomeen on odotettavissa hellettä poutapäivien myötä. Viikonlopun aikana sateet jatkuvat, mutta perjantaina sää selkenee laajalti. Lauantaina itäisessä Suomessa sataa jälleen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa on odotettavissa poikkeuksellisen kuivaa ja lämmintä säätä toukokuun lopussa. Ennusteet viittaavat korkeapaineen muodostumiseen, mikä estäisi sadealueiden pääsyn maahan. Sademäärät ovat jo…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.