Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain osakemarkkinat avautuivat voimakkaassa laskussa inflaatiopelkojen myötä. Dow Jones, S&P 500 ja Nasdaq-indeksit kaikki putosivat merkittävästi. Markkinoilla on huolia myös korkojen nostosta ja raakaöljyn hinnan noususta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain osakemarkkinat avautuivat voimakkaassa laskussa inflaatiopelkojen myötä. Dow Jones, S&P 500 ja Nasdaq-indeksit kaikki putosivat merkittävästi. Markkinoilla on huolia myös korkojen nostosta ja raakaöljyn hinnan noususta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 16:55, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Wall Streetin osakkeet laskussa inflaatiopelkojen vuoksi • Korot nousevat inflaatiopelkojen vuoksi.
Wall Streetin osakkeet laskevat nyt
Yhdysvaltain osakemarkkinat laskevat tänään. Dow Jones, S&P 500 ja Nasdaq-indeksit ovat kaikki alhaalla. Inflaatiopelot vaikuttavat markkinoihin. Myös raakaöljyn hinnan nousu huolettaa sijoittajia.
Yhdysvaltain osakemarkkinat avautuivat voimakkaassa laskussa inflaatiopelkojen myötä. Dow Jones, S&P 500 ja Nasdaq-indeksit kaikki putosivat merkittävästi. Markkinoilla on huolia myös korkojen nostosta ja raakaöljyn hinnan noususta.
Valtionlainojen korot ovat nousseet Iranin sodan aiheuttamien inflaatiopelkojen myötä. Yhdysvaltain keskuspankin odotetaan nostavan korkoja inflaation hillitsemiseksi. Brent-raakaöljyn hinnan nousu on lisännyt huolia taloudesta.
Wall Streetin pörssi-indeksit jatkoivat nousua Yhdysvaltain ja Kiinan tapaamisen aikana. S&P 500 ja Nasdaq avautuivat lievässä nousussa, ja Dow Jones nousi lähes…
Talous • jaetut avainsanat: #WallStreet, #SP500
Yhdysvaltojen pörssit, S&P 500 ja Nasdaq, sulkeutuivat jälleen ennätyskorkeuksissa. Nasdaq nousi 1,2 prosenttia ja S&P 500 0,6 prosenttia. Dow Jones sen sijaan…
Talous • jaetut avainsanat: #SP500, #Nasdaq
Yhdysvaltojen lainakustannukset ovat nousseet ennätyksellisiin korkeuksiin Iranin sodan seurauksena. Valtion joukkovelkakirjojen korot ovat nousseet yli viiden prosentin, mikä heijastaa inflaation kiihtymistä ja…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran, #Yhdysvallat
S&P 500 -indeksi nousi keskiviikkona uuteen päivänsisäiseen ennätykseen teknologiaosakkeiden vetämänä. Sijoittajat sivuuttivat kohonneet inflaatioluvut ja jatkoivat aktiivista kaupankäyntiä teknologiasektorilla. Vaikka suurin osa…
Talous • jaetut avainsanat: #SP500, #Nasdaq
Oma Säästöpankki on saanut 400 000 euron seuraamusmaksun Finanssivalvonnalta sisäpiiriluetteloiden laiminlyönneistä. Valvonnan mukaan pankki ei perustanut sisäpiiriluetteloita ajoissa eikä niissä ollut kaikkia…
Talous
Summa Defence on aloittanut strategisen arvioinnin neljän tytäryhtiönsä, kuten IntLog Oy:n ja Aquamec Oy:n, kohtalosta. Arvioinnin tavoitteena on tukea konsernin pitkän aikavälin…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.