Nimipäivä:
Vieno, Moona, Viena
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.


Penistohtori-amiraali johtaa hantavirustoimia

Aihesivu: Penistohtori-amiraali johtaa hantavirustoimia

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yhdysvalloissa hantaviruksen torjuntaa johtaa urologi Brian Christine, joka tunnetaan salaliittoteorioistaan. Hallitus on vakuuttanut, ettei hantavirus uhkaa väestöä. Christine on saanut kritiikkiä vähäisestä kokemuksestaan kansanterveydestä.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 15.5.2026 klo 14:50
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Yhdysvalloissa hantaviruksen torjuntaa johtaa urologi Brian Christine, joka tunnetaan salaliittoteorioistaan. Hallitus on vakuuttanut, ettei hantavirus uhkaa väestöä. Christine on saanut kritiikkiä vähäisestä kokemuksestaan kansanterveydestä.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 14:50, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Penistohtori-amiraali johtaa hantavirustoimia.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 15.5.2026 klo 14:50.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #BrianChristine, #Hantavirus, #Yhdysvallat.

Selkokielinen yhteenveto

Penistohtori johtaa hantavirustoimia

Yhdysvalloissa hantavirusta torjuu urologi Brian Christine. Hän on tunnettu salaliittoteorioistaan. Hallitus sanoo, ettei hantavirus ole vaarallinen. Christine on saanut kritiikkiä kokemattomuudestaan terveyden alalla.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa.
Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa.
Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa.
Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.