Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi, ja Yhdysvaltain presidentti Trump on asettanut uusia tuontitulleja. Metson tilauskertymä ylitti odotukset.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kaksikymmentä vuotta sitten Lordi voitti Euroviisut, ja suomalaiset jakavat muistojaan tästä historiallisesta hetkestä. Yli 400 ihmistä on kertonut tarinoitaan voiton hetkistä, jotka ovat jääneet mieleen. Voitto herätti yhteisöllisyyttä ja ylpeyttä ympäri Suomea.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kaksikymmentä vuotta sitten Lordi voitti Euroviisut, ja suomalaiset jakavat muistojaan tästä historiallisesta hetkestä. Yli 400 ihmistä on kertonut tarinoitaan voiton hetkistä, jotka ovat jääneet mieleen. Voitto herätti yhteisöllisyyttä ja ylpeyttä ympäri Suomea.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 14:07, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi muistaa Lordin voiton.
Suomi muistaa Lordin voiton
Kaksikymmentä vuotta sitten Lordi voitti Euroviisut. Monet suomalaiset muistavat, missä olivat voittohetkellä. Yli 400 ihmistä on kertonut omia tarinoitaan. Voitto toi yhteen ihmisiä ja herätti ylpeyttä.
Kaksikymmentä vuotta sitten Lordi voitti Euroviisut, ja suomalaiset jakavat muistojaan tästä historiallisesta hetkestä. Yli 400 ihmistä on kertonut tarinoitaan voiton hetkistä, jotka ovat jääneet mieleen. Voitto herätti yhteisöllisyyttä…
Euroviisufinaalin esiintymisjärjestys on vahvistunut, ja Suomi esiintyy lauantaina 17. Paikalla. Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esiintyvät samalla paikalla, josta Lordi voitti kilpailun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Lordi
Suomi on edennyt Euroviisujen finaaliin, kun Linda Lampenius ja Pete Parkkonen selvittivät tiistain semifinaalista jatkoon kappaleellaan Liekinheitin. Kaksikon saapuminen mediatilaan herätti suurta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Linda Lampenius paljasti, että hänen lapsensa pitävät Pete Parkkosesta ja ovat antaneet tälle lempinimen. Euroviisut ovat kuitenkin vaativa kokemus, joka alkaa Uuden…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Euroviisujen toinen semifinaali alkaa tänään, ja sen myötä selviävät loput finalistit. Suomi on jo varmistanut paikan finaalissa, kun Linda Lampenius ja Pete…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Suomi
Rovaniemen kaupunki juhlii Lordi-yhtyeen Euroviisuvoittoa, joka tapahtui 20 vuotta sitten. Juhlavuoden kunniaksi Lordinaukiolle on tuotu kuva Mr. Lordi -hahmosta, joka on painettu…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Lordi, #Euroviisut
Suomi on noussut Euroviisujen vedonlyöntilistoilla ykköseksi. Tällä hetkellä 43 prosenttia vedonlyöjistä uskoo Suomen voittoon, mikä on korkein luku tälle vuodelle. Kreikka ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.