Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Espoon kaupunki on päättänyt hylätä korvausvaatimukset, jotka liittyvät Suvivirsi-kiistaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oululainen ministeri Mari-Leena Talvitie voi joutua maksamaan konkurssissa. Kiinteistöyhtiö, jonka takausvastuu hänellä on, meni konkurssiin huhtikuussa. Yhtiö omistaa kerrostalon, jossa on aiemmin toiminut päiväkoti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oululainen ministeri Mari-Leena Talvitie voi joutua maksamaan konkurssissa. Kiinteistöyhtiö, jonka takausvastuu hänellä on, meni konkurssiin huhtikuussa. Yhtiö omistaa kerrostalon, jossa on aiemmin toiminut päiväkoti.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 13:58, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oululaisministeri Talvitie vastuussa konkurssista • Ministeri Talvitie voi maksaa konkurssista.
Ministeri Talvitie voi maksaa konkurssista
Oululainen ministeri Mari-Leena Talvitie voi joutua maksamaan konkurssissa. Hänen vastuullaan on kiinteistöyhtiö, joka meni konkurssiin huhtikuussa. Tämä yhtiö omistaa kerrostalon, jossa on ollut päiväkoti. Talvitie on myös mukana toisessa yhtiössä, joka on tuomittu konkurssiin.
Oululainen ministeri Mari-Leena Talvitie voi joutua maksamaan konkurssissa. Kiinteistöyhtiö, jonka takausvastuu hänellä on, meni konkurssiin huhtikuussa. Yhtiö omistaa kerrostalon, jossa on aiemmin toiminut päiväkoti.
Seinäjoella sijaitseva kiinteistöyhtiö on mennyt konkurssiin, ja ministeri Mari-Leena Talvitie voi joutua maksamaan yhtiön velkoja. Talvitien sidonnaisuusilmoituksen mukaan hänellä on takausvastuu yhtiössä, joka omistaa kerrostalon ja tontin. Aiemmin…
Pääministeri Petteri Orpo kehotti kuntia tarkistamaan varautumistoimiaan Uudellamaalla. Varautumistoimia tehtiin drooniuhan vuoksi, vaikka Suomeen ei ole harhautunut drooneja. Viranomaiset varoittivat alueen asukkaita…
Politiikka
Tasavallan presidentti Alexander Stubb kiitti viranomaisia nopeasta reagoinnista perjantain drooniuhkaan. Hän korosti, että Suomeen ei kohdistu sotilaallista uhkaa. Uudellamaalla annettiin vaaratiedote, mutta…
Politiikka
Entinen puolustusministeri Antti Kaikkonen korostaa, että drooneista varoittava järjestelmä on saatava käyttöön Suomessa pikaisesti. Hän vaatii viranomaisia parantamaan tiedotusta drooniuhista ja toteaa,…
Politiikka
Liike Nytin varapuheenjohtaja Panu Peitsaro on päättänyt siirtyä keskustan jäseneksi. Hänen mukaansa siirtyy myös koko Savonlinnan kaupunginvaltuustoryhmä, joka koostuu seitsemästä jäsenestä. Peitsaro…
Politiikka
Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen tilasi 58 000 euron selvityksen ilman kilpailutusta, mikä rikkoo Kelan sisäisiä ohjeita. Selvitys liittyy kiinteistöhallintaan, ja Kelan hallituksen…
Politiikka
SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen on myöntänyt syyllistyneensä rattijuopumukseen. Hän puhalsi ratsiassa 0,68 promillea ja sai 40 päiväsakkoa. Räsänen on ilmoittanut, ettei hae…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu Lapissa. Etelä-Lapissa kukinta on enää heikkoa. Koivun kukinta on päättynyt maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu koivun siitepölyä. Heinät kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on Lapissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen kulkeutuu vähän koivun siitepölyä. Heinän siitepölyä on maan etelä- ja länsiosissa pieniä ja kohtalaisia määriä. Muualla kukinta-alueella heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Kukinnan huippu on maan eteläosissa jo ohitettu. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Cladosporium-homeitiöitä on ilmassa runsaasti maan eteläosissa ja kohtalaisesti maan keskiosissa. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy Etelä-Lapissa ja jatkuu Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa Keski- ja Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivun siitepölyä on kukinta-alueella ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Heinän siitepölymäärät ovat kukinta-alueella enimmäkseen pieniä, mutta saattavat maan eteläosissa nousta hetkittäin kohtalaisiksi. Sateet laskevat ilman siitepölymääriä.