Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.


Droonivaroitus herätti kysymyksiä turvallisuudesta

Aihesivu: Droonivaroitus herätti kysymyksiä turvallisuudesta

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Uudellamaalla annettu droonivaroitus aiheutti hämmennystä kansalaisten keskuudessa. Monet eivät olleet varmoja, onko Suomea uhkaamassa todellinen vaara ja mistä se mahdollisesti johtuu. Tilannetta voidaan kuitenkin pitää kansallisena varautumisharjoituksena.

  • 41 juttua
  • 13 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 15.5.2026 klo 15:20
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Uudellamaalla annettu droonivaroitus aiheutti hämmennystä kansalaisten keskuudessa. Monet eivät olleet varmoja, onko Suomea uhkaamassa todellinen vaara ja mistä se mahdollisesti johtuu. Tilannetta voidaan kuitenkin pitää kansallisena varautumisharjoituksena.

Aiheesta on julkaistu 41 juttua, 13 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 15:20, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Droonivaroitus herätti kysymyksiä turvallisuudesta • Droonivaroitus aiheutti hämmennystä Suomessa • Droonivaroitus herätti kysymyksiä uhasta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 15.5.2026 klo 15:20.
  • Koosteessa on nyt 41 juttua 13 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Uusimaa, #Droonivaroitus, #Puolustusvoimat.

Selkokielinen yhteenveto

Droonivaroitus herätti kysymyksiä

Uudellamaalla annettiin droonivaroitus, joka hämmenti monia. Ihmiset eivät tienneet, onko Suomea uhkaamassa jokin vaara. Tilanne saattoi olla vaarallinen, mutta se oli myös harjoitus. Kansalaiset miettivät, mistä uhka voisi tulla.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.