Nimipäivä:
Tuukka, Touko
11°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Uudenmaan droonihavainnoista annettiin vaaratiedote

Aihesivu: Uudenmaan droonihavainnoista annettiin vaaratiedote

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Uudenmaan alueella annettiin perjantai-aamuna vaaratiedote mahdollisista droonihavainnoista. Vaaratilanne kesti kolmen tunnin ajan, ja ihmisiä kehotettiin siirtymään sisätiloihin. Puolustusvoimat otti käyttöön ilmailun rajoitusalueen turvallisuuden varmistamiseksi.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 15.5.2026 klo 09:00
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Uudenmaan alueella annettiin perjantai-aamuna vaaratiedote mahdollisista droonihavainnoista. Vaaratilanne kesti kolmen tunnin ajan, ja ihmisiä kehotettiin siirtymään sisätiloihin. Puolustusvoimat otti käyttöön ilmailun rajoitusalueen turvallisuuden varmistamiseksi.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 09:00, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Maaseudun Tulevaisuus, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Uudenmaan droonihavainnoista annettiin vaaratiedote • Uudellemaalla annettiin droonivaroitus • Latviassa annettiin droonivaroitus yöllä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 15.5.2026 klo 09:00.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Puolustusvoimat, #Droonivaroitus, #Uudenmaa.

Selkokielinen yhteenveto

Uudenmaan droonihavainnoista annettiin vaaratiedote

Uudenmaan alueella oli vaaratilanne perjantai-aamuna. Ihmisiä kehotettiin menemään sisälle ja pysymään siellä. Puolustusvoimat ilmoitti droonihavainnoista ja rajoitti ilmatilaa. Tilanne kesti kolme tuntia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.