Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Ukraina hyökkäsi drooneilla Venäjälle

Aihesivu: Ukraina hyökkäsi drooneilla Venäjälle

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ukraina toteutti laajan droonihyökkäyksen Venäjälle, jonka Venäjän puolustusministeriö torjui. Hyökkäys kohdistui yhdeksään alueeseen, ja Venäjän ilmapuolustus ampui alas 355 droonia. Rjazanissa drooni osui kerrostaloon, tappamalla ainakin kolme ihmistä, mukaan lukien lapsi.

  • 5 juttua
  • 5 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 15.5.2026 klo 13:43
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Ukraina toteutti laajan droonihyökkäyksen Venäjälle, jonka Venäjän puolustusministeriö torjui. Hyökkäys kohdistui yhdeksään alueeseen, ja Venäjän ilmapuolustus ampui alas 355 droonia. Rjazanissa drooni osui kerrostaloon, tappamalla ainakin kolme ihmistä, mukaan lukien lapsi.

Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 15.5.2026 klo 13:43, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Iltalehti, Lapin Kansa.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukraina hyökkäsi drooneilla Venäjälle • Ukraina iski Venäjän alueille drooneilla • Ukraina iski drooneilla Venäjälle.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 15.5.2026 klo 13:43.
  • Koosteessa on nyt 5 juttua 5 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ukraina, #Venäjä, #Drooni.

Selkokielinen yhteenveto

Ukraina hyökkäsi drooneilla Venäjälle

Ukraina käytti drooneja hyökätäkseen Venäjälle. Venäjän puolustusministeriö kertoi, että satoja drooneja ammuttiin alas. Rjazanissa drooni osui kerrostaloon ja aiheutti kuolemia. Hyökkäys tapahtui lyhyen tulitauon jälkeen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.