Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Salon Vilpas on voittanut tärkeän pelin ja on nyt voiton päässä Suomen mestaruudesta. Joukkueen pelaajat ilmensivät onnistumisiaan ja tunnelmaa pelissä. Katajan Jermaine Marshall sai ulosajon toisessa pelissä peräkkäin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Salon Vilpas on voittanut tärkeän pelin ja on nyt voiton päässä Suomen mestaruudesta. Joukkueen pelaajat ilmensivät onnistumisiaan ja tunnelmaa pelissä. Katajan Jermaine Marshall sai ulosajon toisessa pelissä peräkkäin.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.5.2026 klo 22:00, pääluokka Koripallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vilpas lähellä Suomen mestaruutta • Vilpas voitti Katajan koripallon loppuottelussa • Vilpas lähellä mestaruutta Korisliigassa.
Vilpas lähellä Suomen mestaruutta
Salon Vilpas on voittanut tärkeän pelin. Nyt joukkue on voiton päässä mestaruudesta. Pelaajat ilmensivät hyviä hetkiä pelissä. Katajan Jermaine Marshall sai ulosajon jo toista kertaa peräkkäin.
Salon Vilpas on voittanut tärkeän pelin ja on nyt voiton päässä Suomen mestaruudesta. Joukkueen pelaajat ilmensivät onnistumisiaan ja tunnelmaa pelissä. Katajan Jermaine Marshall sai ulosajon toisessa pelissä peräkkäin.
Salon Vilpas voitti Kataja Basketin miesten Korisliigan 5. Loppuottelussa 90–81. Vilpas johtaa ottelusarjaa voitoin 3–2. Seuraava ottelu pelataan 16. toukokuuta.
Salon Vilpas voitti miesten Korisliigan finaalissa Kataja Basketin 90–81. Tämä voitto oli Vilppaalle kolmas peräkkäinen, ja se johtaa sarjaa voitoin 3–2. Mestaruus on katkolla lauantaina Joensuussa.
Mikko Koivisto palaa Korisliigan finaaleihin Vilppaan joukkueessa kymmenennen kerran. Alun perin hän suunnitteli jäävänsä vain vuodeksi, mutta menestys ja perhesiteet ovat pitäneet…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Vilpas, #Korisliiga
Salon Vilpas voitti Katajan neljännessä finaalissa. Ottelu oli jännittävä ja ratkesi vasta viime hetkillä. Finaalisarja on nyt tasan 2-2.
Koripallo • jaetut avainsanat: #Vilpas, #Korisliiga
Vilpas kavensi finaalisarjan voittamalla Katajan 37 pisteen erolla. Katajan 45 pistettä on kauden pienin pistemäärä Korisliigassa. Voitto nosti Vilppaan mahdollisuuksia mestaruuteen.
Koripallo • jaetut avainsanat: #Vilpas, #Korisliiga
Joensuun Kataja voitti Salon Vilppaan miesten Korisliigan ensimmäisessä finaalissa. Voitto tuli yhdeksän pisteen erolla, ja ottelun ratkaisevin tekijä oli korinaluspelissä. Kataja onnistui…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Vilpas, #Korisliiga
Kataja Basket on voittanut Salon Vilppaan miesten Korisliigan loppuottelusarjassa 75–70. Voitto nosti Kataja Basketin ottelusarjassa 2–0-johtoon. Seuraava ottelu pelataan lauantaina Vilppaan kotikentällä.
Koripallo • jaetut avainsanat: #KatajaBasket, #Korisliiga
Miesten Korisliigan välierät ovat edenneet ratkaiseviin seitsemänsiin otteluihin, kun Uudenkaupungin Korihait ja Helsinki Seagulls tasoittivat sarjat 3–3:een. Korihait voitti Salon Vilppaan 90–77,…
Koripallo • jaetut avainsanat: #Korisliiga, #Vilpas
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.